U prodaju je konačno, doduše tek u nekim europskim državama i još uvijek samo putem narudžbe, stigla Alfa Romeo Giulia. Dugo očekivana talijanska limuzina, nasljednica modela 159 koji se prestao proizvoditi još 2011. godine, bila je predstavljena još na pariškom salonu 2014. godine. Ali, tada je premijerno prikazana sportska Quadrifoglio izvedba sa 510 KS, dok smo na “civilnu” verziju trebali čekati još skoro dvije godine.
Aluminijski turbodizelaš
Sada znamo da će Giulia s dizelskim 2,2-litrenim motorom JTDm sa 150 KS i 380 Nm okretnog momenta dostupnog već od 1500 o/min u Njemačkoj stajati 34.100 eura. Kolika će joj biti cijena u Hrvatskoj još nije poznato, no Giuliju u Hrvatskoj možemo očekivati već u srpnju.
Dakako, sportski duh nove Giulije očituje se u pogonu na stražnje kotače, prvi put nakon preuzimanja Fiata i od posljednje limuzine sa zadnjim pogonom, modela 75. Tako bi Giulia trebala biti pravi konkurent i talijanski odgovor njemačkim adutima, prije svega BMW Seriji 3. U Giuliji će opcijski biti dostupan i pogon na sva četiri kotača.
Novi 2,2-litreni turbodizelski motor izrađen u potpunosti od aluminija opremljen je Multijet II injection sustavom i varijabilnim električnim turbopunjačem. Premijerno je predstavljen u Jeep Cherokeeju u kojem razvija 200 KS, a odlikuje se mirnim radom i štedljivošću.
Zasad samo sportski benzinac
U Giuliji će - osim početne verzije sa 150 konjskih snaga - isti motor biti dostupan i sa 180 KS i 450 Nm okretnog momenta dostupnog od 1750 o/min. Za jači motor sa 180 KS u Njemačkoj treba doplatiti 3300 eura, pa mu je početna cijena 37.400 eura.
Obje verzije 2,2-litrenog dizelaša bit će dostupne uz serijski 6-brzinski ručni mjenjač ili uz 8-brzinski automatski mjenjač. Za automatski mjenjač doplata je 2250 eura na objema dostupnim verzijama. Kasnije ove godine na tržište će stići i početna verzija 2,2 JTDm motora sa 136 konjskih snaga, koja će u Njemačkoj stajati 33.100 eura. U ponudi će biti tri verzije opreme – Giulia, Super i Quadrifoglio. Hoće li svi motori biti dostupni u Hrvatskoj, također još nije poznato.
U unutrašnjosti je, baš kao i u vanjskom izgledu, naglašen sportski Alfin duh. U kokpitu dominira 6,5 ili 8,8-inčni ekran s multimedijskim sustavom Connect 3D. Za ljubitelje benzinaca za sada je jedina opcija supersportska V6 2,9-litrena BiTurbo izvedba sa 510 KS i 600 Nm okretnog momenta, koja do stotke sprinta za 3,9 s, a najveća joj je brzina 307 km/h. Takav pravi konkurent BMW M4 modelu u Njemačkoj stoji 71.800 eura.
Prelijepa,ali trzisno osudjena na debakl. Naime,u tom cjenovnom razredu i njemackom konkurencijom nema sto traziti. Nazalost.....