Električni automobili mogli bi uvelike pomoći u stabilizaciji elektroenergetskih mreža te pomoći razvoju obnovljivih izvora energije, tvrdi se u studiji objavljenoj u časopisu Nature. Prijelaz na obnovljive izvore energije poput vjetra ili sunca ključan je za suočavanje s globalnim zagrijavanjem.
Tehnologija "Vehicle to grid" (V2G), koja je trenutno u razvoju, omogućuje električnim automobilima da se pune kada ima puno električne energije na raspolaganju, te da je ponovno vraćaju preko istog terminala kada padne količina energije u mreži. Povećanjem broja električnih automobila te bi se potrebe za skladištenjem mogle zadovoljiti do 2030. u većini zemalja svijeta, prema izračunima istraživača Chengjian Xua sa Sveučilišta u Leidenu u Nizozemskoj. Baterije bi mogle ponuditi kapacitet od 32 do 62 teravata do 2050. godine, što je više od potreba za skladištenjem koje je procijenila Međunarodna agencija za obnovljivu energiju.
Ovaj izračun uključuje i ponovnu upotrebu dragocjenih istrošenih baterija, koje se zbog 20 posto ili 30 posto gubitka autonomije smatraju nedostatnima za automobile.
"Korištenje električnih automobila za skladištenje električne energije smanjilo bi potražnju za skladištenjem energije i klimatske posljedice povezane s proizvodnjom opreme za skladištenje", rekao je Xu za AFP.
Istraživač računa na ograničeno sudjelovanje korisnika električnih automobila u V2G sustavu, budući da bi ti ciklusi mogli malo smanjiti vijek trajanja baterije. Ali ovo je sudjelovanje "ključno" i vlada može "odigrati važnu ulogu s poticajima", naglasio je Xu, s mikro-plaćanjima za pojedince koji povezuju svoj automobil s terminalom i dijele svoju električnu energiju, ili obvezom tvrtki da povezuju svoje vozne parkove.
Studija uključuje podatke s kineskog, europskog, američkog i indijskog tržišta te uzima u obzir faktore kao što su različite tehnologije baterija, prijeđene udaljenosti automobila ili prosječne temperature, koji utječu na trajanje baterije. Nekoliko proizvođača kao što su Hyundai ili Renault već testiraju vozila opremljena V2G, primjerice u Utrechtu. Neke Tesle su također već kompatibilne, kao i mnogi kućni punjači. Renault procjenjuje da bi u slučaju iznajmljenog električnog automobila vozač i marka mogli podijeliti do 400 eura godišnje ako svoj automobil ostavi uključen u struju 8 sati dnevno.
Više zelenih tema pronađite na Rezolucija Zemlja!
Koja je to prevara. Em platite auto skoro dvostruko više, em vas više košta put do mora nego s benzincem ili dizelašem. Osim toga, čim je malo više auti na autocesti, stvore se gužve na punionicama, pa se čeka i preko 2 sata... Danas su to auti za snobove i mazohiste ili za aktiviste kada im netko drugi plaća... Inače je Tesla spustila cijene za 20%, time će potpuno uništiti europsku autoindustriju el. vozila, a niti obična ne mogu isporučiti... Stižu teška vremena u EU, a najviše radi zelene tranzicije, i nešto radi loših odluka u pandemiji i prije nje.