prodaja električnih i hibridnih modela raste

Europa mora proširiti mrežu punionica, poručuje autoindustrija

FILE PHOTO: An electric-powered Audi car is charged at a charging station in Davos
Foto: ARND WIEGMANN/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
1/4
29.10.2020.
u 09:34

Prodaja automobila pada ove godine zbog pandemije koronavirusa, ali prodaja električnih i hibridnih modela raste zahvaljujući strožim europskim standardima o emisiji štetnih spojeva i državnim programima potpore oporavku u postpandemijskom razdoblju.

Gradnja mreže punionica za električna vozila u Europi kaska za prodajom, istaknula je udruga proizvođača automobila, upozorivši da bi nedostatak infrastrukture mogao ugroziti prijelaz na vozila s niskim emisijama ugljikovih spojeva.

Prošle godine u Europskoj uniji je prodano 458.915 električnih i hibridnih vozila, što je više nego dvostruko bolje od prodaje u 2017. godini, navela je ACEA. U istom je razdoblju broj punionica porastao 58 posto, na samo 200.000.

"To je potencijalno vrlo opasno jer bismo uskoro mogli dosegnuti točku u kojoj će rast prodaje električnih vozila stati ako potrošači zaključe da jednostavno nema dovoljno punionica ili da moraju predugo čekati u redu na brzo punjenje“, tumači glavni direktor ACEA-e Eric-Mark Huitema.

Prodaja automobila pada ove godine zbog pandemije koronavirusa, ali prodaja električnih i hibridnih modela raste zahvaljujući strožim europskim standardima o emisiji štetnih spojeva i državnim programima potpore oporavku u postpandemijskom razdoblju.

ACEA je pozvala Europsku komisiju da ubrza planiranu analizu propisa EU-a o infrastrukturi za punjenje električnih vozila i da odredi obvezujuće ciljeve za zemlje kako bi povećale broj punionica.

Strategija o ekološki čistom prijevozu u EU, koja se očekuje krajem godine, "imat će za cilj uspostavu razgranatije infrastrukture za punjenje na razini cijele EU i veći broj punionica", rekao je glasnogovornik Komisije.

Bruxelles planira koristiti sredstva EU-a kako bi pomogao instalaciju milijun javnih stanica za punjenje, koliko će ih po njegovim procjenama biti potrebno za 13 milijuna vozila s niskim udjelom emisija na europskim cestama do 2025. godine.

Nevladine organizacije smatraju da EK mora odrediti prioritetna područja. "To prije svega znači privatno punjenje u zgradama i poslovnim prostorima u kojima se parkiraju automobili", objasnila je Julia Poliscanova, direktorica za ekološki čista vozila u udruzi Transport & Environment.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije