Ulazak u EU

Europa nam ne donosi jeftinije automobile

\'carine_nnn_aut_270112\'
Arhiva VL
31.01.2012.
u 09:14

Automobili mogu pojeftiniti kada uđemo u EU samo ako Hrvatska smanji trošarine ili PDV

Hoće li u Hrvatskoj automobili pojeftiniti kada uđemo u Europsku uniju? – pitanje je koje zanima mnoge Hrvate, a aktualizirano je zbog referenduma i sada već sigurnog ulaska Hrvatske u EU za nešto više od godine dana.

Odgovor nije baš jednostavan kako bi se na prvu loptu moglo zaključiti. Automobil se neće moći kao, primjerice, perilica rublja kupiti u Sloveniji ako je tamo niža cijena i dopremiti u Hrvatsku. Automobil se mora registrirati u državi u kojoj imate prebivalište, a da biste to učinili morate u toj državi platiti trošarinu i porez na dodanu vrijednost. Stoga se u tom smislu praktički ništa ne mijenja.

Trošarine prema zagađenju

Ne mijenja se ništa ni po pitanju carina. Carine su prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju između Hrvatske i EU, oslobođeni svi automobili, kao uostalom i sva druga roba, koja je porijeklom iz EU.

Pa se tako za sve nove automobile koji su porijeklom iz Europe prilikom uvoza ne plaća osam posto carine. Ali, carina se plaća za uvoz iz drugih država s kojima Hrvatska nema takve trgovinske sporazume. Za naše su tržište osobito važni bilateralni odnosi s Južnom Korejom, Japanom i Indijom. S obzirom na to da s njima nemamo sporazum o slobodnoj trgovini, pri uvozu se plaća osam posto carine.

Ali, i u EU je slično. Carina na aute iz Japana i Indije je 10%, a na aute iz Južne Koreje od 7 do 8 posto.

Dakle, automobili u Hrvatskoj mogu pojeftiniti samo ako naša Vlada tako odluči i smanji trošarine i PDV. Za sada nije krenulo dobro, jer je najavljeno podizanje stope PDV-a na 25%, što će automobil koji stoji oko 75.000 kuna poskupjeti za oko 1200 kuna. Iz Ministarstva zaštite okoliša i prirode, međutim, stižu dobre vijesti.

– U planu je smanjenje trošarina koje bi se obračunavale po sličnom modelu kao u EU, odnosno prema razini emisije ugljičnog dioksida. Na taj način bi se poticala novija tehnologija te obnova voznog parka u Hrvatskoj, pa samim time i sigurnost na cestama – kažu u Ministarstvu zaštite okoliša i prirode.

Nedavno je takav model uvela Slovenija što je znatno pojeftinilo automobile u B i C - segmentima. Primjerice, Kia Rio 1,2 trenutačno u Sloveniji stoji 14 % manje nego u Hrvatskoj.

Jeftiniji B i C segment

– Najbliži nam je slovenski model i vrlo smo blizu primjeni sličnog modela, ali razredi će biti prilagođeni Hrvatskoj. Proračun zbog toga neće izgubiti. Te mjere stimulirat će upravo prodaju najprodavanijih B i C segmenata automobila, koji drže oko 75% tržišta u Hrvatskoj – odgovaraju iz Ministarstva.

Ako nova Vlada donese ovakav zakon, Hrvatska će se konačno riješiti zastarjelog modela i preuzeti moderni model koji štiti okoliš, ali i stimulira kupnju automobila. Da će se to nesumnjivo dogoditi, misli i Drago Munjiza, direktor konzultantske tvrtke Jakov Viktor.

– Ovlašteni uvoznici i prodavači automobila izvršit će pritisak na Vladu da smanji namete. To će se dogoditi jer će ljudi otići kupiti auto izvan Hrvatske ili će se pojaviti tvrtke koje će to za njih napraviti kako bi prošli jeftinije – smatra Drago Munjiza.

PRIMJER - KIA RIO 1,2/85 KS

Slovenija

- nabavna cijena - 8066 eura

- carina - 0 kn (proizvedeno u EU, Češka)

- trošarina - 41,5 eura (0,5% za benzinske automobile koji ispuštaju manje od 110 g/km CO2)

- PDV (20%) - 1621 eura

Ukupna cijena: 9727 eura (72.954 kuna)

Hrvatska

- nabavna cijena - 60.500 kuna

- carina - 0 kn (proizvedeno u EU, Češka)

- trošarina - 8390 kn (6.500 kn + 18% na iznos iznad 50.000 kuna za automobile s nabavnom cijenom od 50.000 do 100.000 kuna)

- PDV (23%) - 15.844 kuna

Ukupna cijena: 84.735 kn

U Hrvatskoj je cijena viša 14%, odnosno 11.781 kn!

Ključne riječi

Komentara 82

MA
maxxxx
09:30 31.01.2012.

LOL od koliko sam mulaca čuo da su zaokružili ZA jer će pojeftiniti automobili ko da ovaj članak nije mogao izaći prije referenduma sa nestrpljenjem čekamo nove članke o tome kako nam u EU u stvari neće biti bolje kakoo su to mnogi naivno mislili

RI
Ringo
09:31 31.01.2012.

A nigdje se ne spominju rabljeni iz uvoza. Za rabljene je iznos trošarine veći za 50% (do 1600 ccm) i 100% (iznad 1600 ccm). To je stari Superhikov zakon koji sirotinji poskupljuje kupovinu auta, a stimulira one koji imaju love da kupuju nove aute. Kada će vlada nešto napraviti i za sirotinju koja želi 20-25 godina stari automobil zamijeniti za 7 godina stari?

KR
k/rouge
15:38 31.01.2012.

pa tko nam je kriv, idioti? Jeli 66 % Hrvata bilo za ulazak u ropstvo, e sad hebi ga svi cemo sluziti. pljuc...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije