Kupci automobile često kupuju srcem, dizajn je jako bitan kod biranja automobila i svi se proizvođači trude da ostale elemente, poput prostranosti i što manjih troškova održavanja, upakiraju u oku privlačan paket. Ipak, prema anketi Statista Globala kupcima automobila najbitniji je element sigurnost.
Sustavi pomoći vozaču
Bar je tako navelo 65% ispitanika. Slijede potrošnja goriva (64%) i kvaliteta (56%), dok su dizajn (45%), dobra cijena (44%) i prostranost (37%), barem u anketi, sekundarni kriteriji. Upravo su EuroNCAP - koji provodi crash testove već više od 20 godina - i njegove sigurnosne zvjezdice postali sinonim za ocjene sigurnosti. A nakon što su prije pet godina gotovo svi auti počeli dobivati maksimalne ocjene, EuroNCAP je odlučio bitno potrožiti uvjete pa je danas mnogo teže dobiti zvjezdice nego ranije.
Uz to, osim tri standardne kriterijske grupe – sigurnost odraslih putnika, sigurnost djece u automobilu i sigurnost pješaka u slučaju naleta na njih - dodana je i četvrta kategorija: sustavi pomoći vozaču. Sustavi pomoći vozaču, poput automatskog kočenja u nuždi, postali su standard već u gradskim modelima, a ako ih testirani automobil nema ne može dobiti više od 3 EuroNCAP zvjezdice.
Najnovije EuroNCAP testiranje pokazuje, pak, koliko su se postrožili kriteriji i koliko automobili koji su već dugo godina na tržištu zaostaju za novim modelima. Fiat Panda, talijanski simpatični gradski automobil koji je na tržište stigao 2011. u najnovijem je crash testiranju Euro NCAP-a u studenom 2018. ocijenjen s 0 sigurnosnih zvjezdica i tako je postao tek drugi auto u povijesti (prvi je 2017. bio Fiat Punto) s najnižom ocjenom. Razlog loše ocjene prvenstveno su loši rezultati u sigurnosti djece - samo 16 posto bodova i samo sedam posto za sustave pomoći vozaču - ali ni 45% za sigurnost odraslih putnika i 47% za pješake nisu sjajni rezultati. Istovjetna je Panda u studenom 2011. ocjenjena s 4 zvjezdice.
Sedam novih odlikaša
Drugi šok za Fiat-Chrysler grupu (FCA) stigao je s testiranja robusnog novog Jeep Wranglera koji je dobio samo jednu sigurnosnu zvjezdicu i to prvenstveno zbog nedostatka sustava asistencije za vozače. Po tom je kriteriju dobio 32% bodova. Sigurnost odraslih ocijenjena je s 50%, djece s 69%, a pješaka s 49%. E sad, ni ocjene EuroNCAP-a nisu sigurnosno sveto pismo, budući da u stvarnim sudarima može doći do različitih situacija. Vjerujemo da bi mnogi u slučaju frontalnog sudara, primjerice, robusnog Jeep Wranglera s ocjenom od jedne zvjezdice i nekog malenog automobila koji je zbog ugrađenih sustava pomoći vozaču dobio četiri ili pet zvjezdica izabrao sjesti u veliki džip. No, EuroNCAP je svakako odličan putokaz koliko su automobili koje namjeravate kupiti sigurni, odnosno koliko je proizvođač uložio u njihovu sigurnost. Očekivano, pet zvjezdica na testiranju su dobili Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 i Volvo modeli V60 i S60.
Pogledajte i video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:
Koje iznenađenje ... Što znači robusni Jeep? Nisu veličina ili izgled odlučujući! Struktura nevidljivih djelova šasije, korišteni materijali i ogromno iskustvo i znanje proizvođača su odlučujući!