Na testu

FOTO Korejski SUV u drugoj je generaciji stasao u ozbiljan obiteljski high-tech model. Isprobali smo HEV izvedbu

Foto: Sandra Mikulčić
1/9
16.04.2024.
u 14:00

Benzinac i elektromotor udruženo razvijaju 141 KS i 265 Nm pri 4000 o/min – i više nego dovoljno za agilnu vožnju, uz uzornih 5,7 litara potrošenih na 100 km. Snaga se na prednje kotače šalje preko uglađenog 6-stupanjskog automatskog mjenjača

Druga generacija korejskog SUV modela Kona samo se nadovezala na popularnost prethodnice. To ne čudi, jer zadržala je sve dobre osobine – prostranost, dobre performanse, uzornu opremu i konkurentnu cijenu – a s novim izdanjem svemu je tome udahnuta i snaga naprednije tehnologije te moderniji dizajn. Hibrid je od EV inačice preuzeo neke ključne dizajnerske osobine, što je najočitije sprijeda, gdje umjesto klasične rešetke vidimo futurističku zaštitnu ploču. Također, HEV varijanta koristi aktivne zračne zaklopke za poboljšanje aerodinamičkih performansi. U odnosu na prethodnicu, nova se Kona prilično izdužila (dulja je 18,5 cm), što se itekako osjeti u putničkoj kabini. U drugom redu sjedala više je mjesta i za noge i za glavu. Prostor za ramena putnika u drugom redu najveći je u klasi – čak 140,2 cm. Kona je sad 435 cm duga, 182,5 cm široka i 158,5 cm visoka. U prtljažnik prima 466 do 1300 litara. Izgleda moderno i dinamično, pogotovo uz N-Line paket, upečatljiva LED svjetlosna traka na 'nosu' privlači pažnju. Slična Seamless Horizon svjetla nalazimo i straga, samo u crvenoj boji. N-Line izvedbu karakterizira agresivniji dizajn sa sportskim detaljima, dvostruki ispuh, metalne papučice, ručica mjenjača marke N.

VEZANI ČLANCI:

Ovaj smo crossover B-segmenta isprobali u hibridnoj kombinaciji benzinca od 105 konja i elektromotora s 44 konjske snage. Udruženo, razvijaju 141 KS i 265 Nm pri 4000 o/min – i više nego dovoljno za agilnu vožnju, uz uzornih 5,7 litara potrošenih na 100 km, tijekom našeg testa. Snaga se na prednje kotače šalje preko uglađenog 6-stupanjskog automatskog mjenjača. Kako bi kretanje i kraće vožnje pri nižim brzinama bile odrađene na struju, podršku elektromotoru pruža baterija kapaciteta 1,32 kWh. Nova Kona pršti novim tehnologijama i zanimljivim rješenjima. Digitalna instrumentna ploča od 12,3“ i dalje odskače od konkurencije iz segmenta. Sviđa nam se detalj kojeg vozač vidi kad upali žmigavac kod sretanja – okrugli instrument tada preuzima sliku s kamere koja pokazuje situaciju u smjeru u kojem Kona skreće, kako vozaču ne bi promaknulo nešto u mrtom kutu. Multimedija je povezana s 12,3-inčnim dodirnim zaslonom, koji je vizualno povezan s instrumentnom pločom te je prilagodljiv i intuitivan. Izbornik eSHIFT automatskog mjenjača s tipkama postavljen je iza kola upravljača, što je otvorilo dodatan prostor za odlaganje na centralnoj konzoli.  A dobro i izgleda.

Isprobana Kona vrhunski je opremljena. S podužeg popisa stavki opreme valja izdvojiti napredne sustave za pomoć vozaču, među kojima su pomoć za izbjegavanje sudara sprijeda, pomoć za držanje trake, pomoć pri izbjegavaju sudara u mrtvom kutu, upozorenje na siguran izlaz iz auta, inteligentna pomoć pri ograničenju brzine, upozorenje na vozačevu pozornost. Ima asistenciju za vožnju autocestom, upozorenje za putnike na stražnjim sjedalima. Iako svi ti sustavi vozača zatrpavaju upozorenjima, to Kona ipak čini nenametljivo. Kamere temeljito nadziru prostor oko vozila, pokrivaju 360 stupnjeva, ali ‘na oku’ drže i vozača. Testna Kona Hybrid 1,6 Gdi HEV Premium Plus N-Line stoji 38.766 eura. Hyundai Kona košta od 23.990 eura, dok za osnovnu izvedbu hibrida – inačicu 1,6 GDi HEV Style - valja dati 29.990 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije