Lexus, pogotovo njegovi moderni hibridni modeli, ne zaostaje ni milimetra za svojom, često pretjerano glorificiranom njemačkom premium konkurencijom. I BMW, i Mercedes, i Audi razvijaju ili su razvili hibride, ali još zaostaju za tehnologijom koju Toyota ugrađuje u svoj luksuzni brand Lexus. Upravo je ta tehnologija u najmodernijem izdanju pokretala Lexus GS 450h, koji smo testirali.
Luksuzna limuzina više srednje klase konkurencija je Audiju A6, BMW-ovoj seriji 5 i Mercedesu E-klase. Četvrta generacija predstavljena je lani i daleko je dizajnerski najatraktivniji i najeuropskiji GS do sada. Lexus se najbolje prodaje u Americi, ali Japanci bi, rekli bismo s pravom, htjeli i dio kolača u Europi, koja je još utvrda njemačkih poslovnih limuzina.
U unutrašnjosti modela GS 450h je kao u kakvom dnevnom boravku: kvalitetni materijali, sva elektronička pomagala, poput podešavanja grijanih i hlađenih sjedala na struju, multimedijski sustav Mark Levinson sa 17 zvučnika i 12,3" ekranom u boji od čak 33 centimetra. U odnosu na prethodnika, najveći je napredak povećanje obujma prtljažnika s 320 na 465 litara. Minus je što se prtljažnik ne može proširiti jer su u naslonu stražnjih sjedala baterije.
A onda dolazi ono najbolje. Zbog hibridnog pogona ubrzanje je zaista munjevito. Prostrani automobil duži od 485 cm i s masom od 1,9 tona do stotke stiže za 5,9 sekundi. Ali zbog snažnog elektromotora, koji je najviše opterećen pri startu, ubrzanje je linearno, a maksimalni okretni moment elektromotora od 275 Nm dostupan je trenutno. Zbog toga vas GS 450h doslovno lijepi za sjedalo. Ubrzo nakon starta u pomoć mu stiže i 3,5 V& benzinski motor s 296 KS i 352 Nm okretnog momenta. Sinergijski ta dva motora (elektromotor i benzinac) daju ovom automobilu ukupno 343 konjske snage.
Ali može li se nositi sa štedljivim i snažnim dizelašima? Itekako. Tvornička potrošnja mu je 5,9 litara na 100 km. To je u reguralnom prometu teško postići, ali 8,4 litre, koliko smo mi prosječno izmjerili, odličan je rezultat, pogotovo uzme li se u obzir to da smo uživali u svakoj dostupnoj konjskoj snazi.
Iako i straga GS pruža mnogo mjesta i odličan komfor, to je ipak automobil koji kupuju vozači, a za one koji žele da ih voze tu je za broj veći Lexus LS. Vozačka pozicija je odlična, a može se birati između četiri podešenja ovjesa: eco, normal, sport i sport+. U svim je režimima GS odličan. Jedina mana mu je cijena, koja uz bogatu opremu Executive iznosi 633.750 kuna.
>> Lexus LS vs. BMW serije 7 - koji je predstavnik visoke klase bolji?
. Staro pravilo je kupovati provjerene modele koji su na cestama najmanje 5 i vise godina. Neki modeli se nazalost proizvode mnogo krace i sljedece godine nesto drugo a zasto razmislite sami....