Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) u ponedjeljak je upozorila javnost na to da se oglašivači koriste posebnim tehnologijama za prepoznavanje lica kako bi bolje prilagodili svoje oglase potencijalnim potrošačima, i to najčešće bez njihova pristanka, prenosi Bloomberg.
Naime, oglašavačke tvrtke "skeniraju" lica pomoću digitalnih reklamnih ekrana, koji potom mijenjaju svoj sadržaj na temelju spola i dobi skeniranih ljudi. Uz napredak tehnologije, upozorava FTC, oglašivači bi fotografije lica stvorene na javnim mjestima mogli usklađivati s profilima na internetskim društvenim mrežama te zabilježenim navikama internetskih korisnika te uz takve informacije stvarati oglase posebno prilagođene pojedincima.
Stoga ne čudi da su tvrtke koje oglašivačima prodaju informacije o svojim korisnicima, poput Facebooka ili Googlea, pokazale veliko zanimanje za tehnologiju prepoznavanja lica. Zbog svega toga raste zabrinutost za narušavanje privatnosti korisnika interneta i potrošača uopće, pa FTC u svojem izvješću poručuje da oglašivači koji se koriste tehnologijama za prepoznavanje lica trebaju upotrijebiti "razumne" sigurnosne mjere, kao, na primjer, da podatke pojedinaca ne zadržavaju predugo ili da ih odmah brišu.