mobiteli

Globalna eksplozija potražnje za mobilnim aplikacijama

aplikacije
AFP
18.03.2010.
u 07:36

Vrijednost tržišta appsova dostići će 17,5 milijardi dolara za samo dvije godine. Downloads, odnosno skidanje aplikacija, porast će sa sadašnjih 7 milijardi dolara na 50 milijardi dolara.

Globalna potražnja za mobilnim aplikacijama eksplodirat će u sljedeće dvije godine. U studiji koju je provela tvrtka Getjar, druga svjetska app trgovina (online trgovina aplikacija), tvrdi se da će vrijednost tržišta dostići 17,5 milijardi dolara za samo dvije godine. Downloads, odnosno skidanje aplikacija, porast će sa sadašnjih 7 milijardi dolara na 50 milijardi dolara, što znači do 2012. godine čak 92 posto na godišnjoj razini.

- Radi se o zlatnom rudniku, tvrde u Getjaru, jer je broj app trgovina porasao sa 4 u 2008. godini na sadašnjih 48. U našoj studiji pokušali smo procijeniti pravu vrijednost tržišta s obzirom na to da je iPhonev app store možda i precijenjen, dok su neke druge online trgovine podcijenjene, kazao je Ilja Laurs, čelnik Getjara.

Iako su "obični" telefoni slabiji u usporedbi s takozvanim pametnim telefonima, odnosno smartphoneovima, ipak mogu '"vrtjeti" neke softvere trećih strana. Dok je Appleov app store percipiran kao dominantni igrač na tržištu, ipak ima mnogo izbora, primjerice app trgovine BlackBerryja, Microsofta, Googlea, Nokie i Samsunga.

Primjerice, Androidovo tržište ima 30.000 appsova napravljenih za taj Googleov operacijski sustav za pametne telefone. Laurs tvrdi da su neke brojke koje se vežu za Appleov iPhone naprosto nevjerojatne. Vrijednost appsova za iPhone proteže se od 700 milijuna do 2,5 milijardi dolara. Raspon je velik, ustvrdio je Laurs, tvrdeći istovremeno da "obične" telefone nije dobro zanemariti.

- Ne treba se ponašati kao da ti telefoni ne postoje u želji da se kreiraju appsovi samo za smarhove. Istina, porast prodaje pametnih telefona je u trendu, no kada se radi o srednjoročnom udjelu korisnika i podjeli prihoda, "obični" telefoni i dalje predstavljaju 90 posto tržišta - smatra Laurs.

Usto, tvrdi istraživač Chetan Sharma iz konzultantske tvrtke Sharma Consulting, naplatni model koji dominira u apps ekosustavima se mijenja. Oglašavanje i prodaja virtualne robe pridonosi ekspanziji izbora za dveleopere i vidjet ćemo uskoro mnoge promjene. Appleov platni model će preživjeti kada se radi o bliskoj budućnosti, no industrija će evoluirati u alternativnim pravcima.

Appleov iPad, očekuje se, dodatno će potaknuti tržište appsova, jer već se bilježi povećana aktivnost develeopera koja je porasla 185 posto uoči puštanja iPada u prodaju. Primjećuje se veća sklonost iPhonovima, dok je Googleov Nexus 1 ne bilježi očekivan rast. Definitivno se radi o eksploziji appsova, koji će dodatno potaknuti novi val developera, rastom broja "kul" naprava poput iPada, tvrde analitičari, a prenosi BBC.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije