TRENDOVI KRETANJA

Google otkriva koja hrvatska županija najbolje, a koja najlošije sluša mjere!

Jarun 28. ožujka
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
1/8
03.04.2020.
u 09:46

Google je usporedio podatke kretanja građana iz siječnja i početkom veljače s posljednjih nekoliko dana

Već danima slušamo Nacionalni stožer civilne zaštite kako moli sve hrvatske građane da budu odgovorni u ovo doba krize zbog širenja zaraze koronavirusom. Mnogima nije jednostavno stalno biti kod kuće, a pogotovo kad je vrijeme sve ljepše.

Bilo je mnogo polemike oko potencijalnih praćenja građana da bi se ustanovilo tko sve krši samoizolaciju ili tko se još okuplja u grupama. I dok traju rasprave o tome koliko to narušava privatnost građana, Google je odlučio izaći s gomilom podataka i za čak 131 zemlju objaviti trendove kretanja posljednjih dana. Dakle, sada prvi put na širokom uzorku imamo uvid u to koji se dijelovi svijeta bolje pridržavaju uputa za što učinkovitijim socijalnim distanciranjem. Večernji list dobio je i kompletan uzorak tih podataka za Hrvatsku, uključujući pregled po svim županijama. 

Dakle, koja je hrvatska županija najpedantnija?

Google je izračunao da je u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko dana za čak 82 posto opao odlazak građana i zadržavanje u šoping-centrima, kafićima, restoranima, muzejima, knjižnicama, kinima i sličnome. To su podaci posljednjih nekoliko tjedana (od 16. veljače do 29. ožujka), a uspoređuju se s prosječnim podacima iz razdoblja od 3. siječnja do 6. veljače, dakle u vrijeme kada još nikakvih restriktivnih mjera nije bilo. 

Nadalje, Googleovi podaci pokazuju da je u Hrvatskoj odlazak u trgovine s hranom opao za 57 posto, a posjećivanje parkova u padu je od 45 posto. Posjećivanje postaja javnog prijevoza u padu je od čak 74 posto, što govori u prilog tome da se u Hrvatskoj provodi zabrana kretanja između mjesta boravišta.

Jarun 28. ožujka
1/22

Također, odlazak na posao, ako je radno mjesto na drugoj lokaciji, u padu je 50 posto. Dakle, i dalje dosta ljudi još uvijek odlazi u firmu na posao. Istodobno je u Hrvatskoj  za 15 posto poraslo zadržavanje u stanovima i kućama. 

Foto: Google

To su dakle prosječni podaci za Hrvatsku, ali ponegdje se mogu vidjeti odstupanja i različiti pristupi među županijama. Najviše se razlika može uočiti u posjetima parkovima. Tako su najodgovorniji građani u posljednjim danima prema Googleu bili u Zagrebačkoj županiji (64 posto manje posjeta parkovima) i Varaždinskoj županiji (62 posto), a oprezniji su bili i građani u Ličko-senjskoj županiji (pad od 58 posto) te u Zagrebu (51 posto).

Istodobno najmanji pad u odlasku i zadržavanju u parkovima zabilježen je u Šibensko-kninskoj županiji, gdje je samo 12 posto manje odlazaka u parkove, a slično je i u Osječko-baranjskoj županiji (14 posto). Slijede Karlovačka županija (16 posto), Zadarska županija (19 posto), Bjelovarsko-bilogorska (23 posto), Dubrovačko-neretvanska (29 posto), Istarska (35 posto) i Splitsko-dalmatinska županija s 33 posto. Za nekoliko županija Google nije uspio generirati podatke. 

Foto: Google

Google se koristio podacima onih korisnika koji su na svojim mobitelima imali uključene usluge praćenja lokacije te su imali aktiviran Google račun. Dakle, podaci nisu apsolutni za sve građane, ali mogu prikazati reprezentativan uzorak.

Talijani odustali od restorana i kafića, a sve ih manje ide na posao

Da dovedemo ove hrvatske podatke u neku širu sliku, možemo ih usporediti s drugim zemljama, recimo sa situacijom u Italiji gdje je već neko vrijeme cijela zemlja u karanteni. U Italiji su brojke puno restriktivnije. No zamjetno je da su veći postoci zabilježeni tek nakon 8. ožujka pa sve do ovih dana.

Talijani su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove, u odnosu na 16. veljače smanjili 94 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 85 posto, a u parkove 90 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 87 posto, dok je odlazak na posao manji 63 posto.

Foto: Google

Također, Talijani su znatno povećali ostajanje kod kuće, za 24 posto, što je više od mnogih drugih zemalja koje su uvele neku vrstu mjera zbog pandemije koronavirusa. 

U Švedskoj potpuno drukčija situacija!

Foto: Google

Za razliku od Italije, Švedska je jedna od rijetkih zemalja koja je minimalno uvodila restrikcije, a to se jako vidi i u Googleovim podacima kretanja posljednjih tjedana. Šveđani su za samo 24 posto smanjili posjet i zadržavanje u šoping-centrima, restoranima, kafićima...

Foto: Google

Također, samo su za 10 posto smanjili odlaske u trgovine s hranom, a za čak 43 posto povećali su posjete parkovima, što je logično uz proljepšanje vremena i uz manjak restriktivnih mjera. Šveđani su i minimalno prorijedili odlazak na posao – samo 18 posto te povećali ostanak kod kuće za samo 5 posto.

Španjolska: Na tragu Italije

Španjolci, kao i Talijani, smanjili su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove 94 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 76 posto, a u parkove 89 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 88 posto, dok je odlazak na posao manji 64 posto. Za 22 posto povećali su ostajanje kod kuće.

Francuska: Kod kuće 18 posto više

Francuzi su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 88 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjen je 72 posto, a u parkove je manji 82 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 87 posto, dok je odlazak na posao smanjen 56 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 18 posto više nego prije.

Slovenija: Još odlaze do parka

Slovenci su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 88 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 92 posto, a u parkove samo 43 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 54 posto, dok je odlazak na posao manji 45 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 13 posto više nego prije.

SAD: Bez jako velikih padova kretanja

Amerikanci su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 47 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 22 posto, a u parkove samo 19 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 51 posto, dok je odlazak na posao manji 38 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 12 posto više nego prije.  

Njemačka: Najmanje smanjili odlazak na posao

Nijemci su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 77 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 51 posto, a u parkove 49 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 68 posto, dok je odlazak na posao manji 39 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 11 posto više nego prije.  

Irska: Ostaju sve više kući

Irci su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 83 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 37 posto, a u parkove 59 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 78 posto, dok je odlazak na posao manji 52 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 19 posto više nego prije.  

Nizozemska:Još odlaze u restorane i kafiće

Nizozemci su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 65 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 29 posto, a u parkove 30 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 68 posto, dok je odlazak na posao manji 35 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 11 posto više nego prije. 

Austrija:Polovica ih ne ide više na posao

Austrijanci su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 87 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 64 posto, a u parkove 43 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 71 posto, dok je odlazak na posao manji 51 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 14 posto više nego prije.   

Mađarska: Parkovi su kod njih još u trendu

Mađari su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili 66 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 43 posto, a u parkove tek 7 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 53 posto, dok je odlazak na posao manji 32 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 10 posto više nego prije. 

Bosna i Hercegovina:Prepolovili odlazak u ljekarne

Naši susjedi odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili su 76 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne smanjili su 50 posto, a u parkove tek 22 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 59 posto, dok je odlazak na posao manji 50 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 13 posto više nego prije. 

Bjelorusija: Manje su kod kuće, a odlaze čak i na posao

U Bjelorusiji su odlazak u restorane, kafiće, trgovačke centre, tematske parkove u odnosu na 16. veljače smanjili tek 14 posto. Odlazak u trgovine hranom i ljekarne povećan je 5 posto, a u parkove je u plusu 41 posto. Smanjili su kretanja javnim prijevozom 7 posto, dok je odlazak na posao veći 3 posto. A podaci pokazuju da su sada kod kuće 2 posto manje nego prije.

Ključne riječi

Komentara 57

KO
Komentarina
10:31 03.04.2020.

svaki dan kad idem na posao vidim pune parkove u zg. ima ljudi koji se krecu odvojeno, ali i puno teenagera u parovima koji sigurno nisu iz istog kucanstva. okupljanje auta navecer u garazama centara i tzv chillanje u grupama.. McDrive gdje uzmu hranu i onda opet u grupama sjede na haubi auta... protiv gluposti i bahatosti nema nazalost efikasne mjere

Avatar lola lola
lola lola
10:20 03.04.2020.

A kako to Google zna koliko ljudi je prije odlazilo u parkove I javnim prijevozom? Ili Veliki Brat bas sve zna.

NE
nešperlin
13:12 03.04.2020.

Nešto mi do dućana i parka ne treba mob,tak da sam doma 24 h

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije