vozili smo

Gradski japanac ozbiljno je zagazio u viši segment

14.02.2015.
u 17:00

U Hrvatskoj se nova Mazda2 može naručiti po cijeni od 92.690 kuna za benzinac od 75 KS

Mazdin gradski automobil jedan je od najvažnijih ovogodišnjih noviteta japanskog proizvođača, no daleko od toga da je jedini. Ova će godina, naime, za Mazdu biti u znaku čak pet noviteta, a nova dvojka otvorit će im vrata. Od prethodnice je vidljivo duža. Sa 392 centimetra izdužila se na 406 cm. Uz jednaku širinu (169,5 cm), u visinu je dobila dva cm te je 198,3 cm visoka. Međuosovinski razmak je, pak, osam cm veći. Ovim se preslagivanjem dimenzija Mazda2 s dna ljestvice gradskih automobila probila prema vrhu. Sada je među većima, a 257 cm međuosovinskog razmaka rezultiralo je prostranijim interijerom.

Među većima u klasi

No to se više osjeti na prednjim, nego na stražnjim sjedalima. Prtljažnik prima 280 litara, a sklapanjem stražnjih sjedala širi se na 950 l. Interijer 'miriše' na višu klasu, konkretno na Mazdu3, iz koje su preneseni instrumenti, kolo upravljača i 7-inčni ekran sustava MZD Connect koji objedinjuje navigaciju, radio, putno računalo, a putem njega je omogućeno i spajanje na internet.

Iz više klase dvojka je posudila i head up display, na kojem se prikazuju vozaču bitne informacije. Također, donosi čitavu paletu sigurnosnih sustava od kojih mnoge znamo iz viših segmenata. Motorna gama obuhvaća tri benzinca i jednog dizelaša, koji na tržište stiže kasnije. Benzinske boje brani 1,5-litreni G-SkyActiv u tri izvedbe, sa 75, 90 i 115 konjskih snaga. Nova dvojka u potpunosti je usvojila SkyActiv tehnologiju, na kojoj se temelje karoserija, podvozje, motori, mjenjači.

Odličan osjećaj u vožnji

Rezultat je odličan osjećaj u vožnji, direktan upravljač i uzorna upravljivost. Već je početni benzinac od 75 konja sasvim dovoljan, a izvedba od 90 konja za Mazdinu je dvojku prava mjera. Motor je štedljiv, elastičan te odlično vuče već od niskih okretaja, čak i na većoj uzbrdici. Stoga mu ni 5-brzinski mjenjač nije nedostatak. Nova Mazda2 dolazi s ručnim mjenjačem s pet ili šest brzina te sa 6-brzinskim automatikom. Jedini dizelaš u ponudi novi je 1,5-litreni motor niske kompresije i s turbinom varijabilne geometrije, no on će na tržište stići kasnije. Razvija 90 konja, a na stotinu kilometara troši samo 3,4 litre goriva te emitira 89 grama CO2 po kilometru. Nova Mazda2 u Hrvatskoj se već može naručiti po cijeni od 92.690 kuna. Klima uređaj, el. podizači stakala, radio s komandama na upravljaču, putno računalo, kontrola dinamičke stabilnosti,... dio je serijske opreme.

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar Demon_Cleaner
Demon_Cleaner
21:14 14.02.2015.

Shvatili smo da je autor teksta prepisao podatke iz prospekta ... još nam je trebao objasniti dali je mazda napravila iskorak u vezi mjenjača koji su na npr mazdi 6 bili jednom riječju očajni (motor dizel 136 ks i pet brzina užas) i dali je riješila ... konačno ... AK zaštitu lima a ne da nakon 5 godina auto mora ići na ozbiljne limarske zahvate (blatobrani redovni procvijetaju)

LI
Link66
09:51 15.02.2015.

Nekako mi se cini da i visina nije bas 198 cm...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije