Hyundaijem i30 kojeg smo podvrgnuli intenzivnijem korištenju sad smo već prevalili ozbiljnije kilometre po gradskim prometnicama, ali i po otvorenoj cesti te autocesti. Model druge generacije u svakodnevnom nas je korištenju osvojio udobnošću, te prostranim i funkcionalnim interijerom. Lako ga je voziti, pregledan je i upravljiv. Neravnine na cesti relativno dobro guta, u vožnji je stabilan i djeluje uvjerljivo. Zvučna izolacija mogla bi biti i malo bolja, što do izražaja dolazi prilikom vožnje autocestom. Iznad 3000 okretaja automobil je bučan.
Prostora u kabini ima u izobilju za četiri odrasle osobe. Tri krupnija putnika na stražnjoj klupi ipak bi se gurala. O prtljažniku u gradskim uvjetima korištenja tek uvjetno ima smisla govoriti, jer za gradske potrebe gotovo je svaki prtljažnik pogodan. No kreće li se s Hyundaijem i30 na duži put valja pripaziti kod pakiranja. Naime, 380 litara prtljažnika solidan je prostor, ali kreće li obitelj na duži put vodite računa o količini prtljage jer riječ je ipak o kompaktu. Zahvaljujući petim vratima, utovar stvari u prtljažnik lagan je i jednostavan. Ako imate više prtljage nego putnika, preklapanjem naslona stražnje klupe prtljažni prostor raste na 1315 litara.
Optimalan položaj za upravljačem lako je naći jer je uz vozačevo sjedalo i stup progresivnog servoupravljača podesiv i po visini i po dubini. Komande su na dohvat ruke, logično raspoređene. Kvaliteta materijala i završne obrade na visokoj je razini. Sjedala su udobna i na dužim rutama.
Pod poklopcem testnog automobila motor je za kojim najčešće posežu i kupci modela i30. Model s početnim, 1,4-litrenim benzinskim motorom nudi 100 konjskih snaga pri 5500 okretaja. Dovoljno za smirenu svakodnevnu upotrebu. Uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji brzine mijenja glatko i brzo. Hyundai i30 1,4 postiže maksimalnih 182 km/h, a do stotke ubrza za 13,2 sekunde. S potrošnjom smo i dalje zadovoljni. Još uvijek se nismo uspjeli spustiti do tvornički deklariranih 5,6 litara na stotinu prijeđenih kilometara, ali jesmo do prosječne potrošnje od 6,2 l/100 km.
>> Najtraženiji i30 status opravdava opremom i cijenom