Imate li profil na Facebooku, internetskoj društvenoj mreži koju posjećuje gotovo pola milijuna Hrvata, zasigurno vas zasipaju obavijesti o uspjesima vaših virtualnih prijatelja u igrama poput Farmvillea ili Fishvillea.
Nije besplatno
Iako se na prvi pogled čini da je riječ o neobveznoj zabavi i besplatnim društvenim igricama, iza njih se krije jedna od najbrže rastućih industrija na internetu koja godišnje obrće oko 720 milijuna američkih dolara ne birajući sredstva kako bi došla do zarade.
– Samo igranje se ne naplaćuje, ali da bi brže napredovali u igri, surferi mogu kupiti dodatne resurse. U Farmvilleu na početku igre dobijete nekoliko virtualnih novčića kojima gradite vlastito imanje, ali kravice, cvijeće i usjeve možete kupiti i novcem. Za jednu kravicu plaća se oko 10 centi, a kada se zna da ovu igru svakodnevno igra oko 60 milijuna ljudi diljem svijeta, jasno je koliki je novac u igri – kaže Douglas McMillan iz časopisa Business Week.
Tvrdi da zarada dolazi i od igrača koji ne žele plaćati novcem jer vlasnici ovih igara često prodaju privatne podatke o e-mail adresama tvrtkama koje se bave slanjem spam poruka i masovnim reklamiranjem. Osnovana prije samo godinu dana, američka tvrtka Zynga, koja je danas vlasnik dvadesetak igraćih aplikacija na Facebooku, među kojima je i popularni Farmville, sada ima 468 zaposlenih, a radni uvjeti u kompaniji vrlo su slični uvjetima kakve su u najboljim godinama imali zaposlenici Googlea.
Kako ne bi prekidali rad, djelatnicima Zynga na raspolaganju su maseri unutar tvrtke, jelo koje pripremaju kuhari, a na radni stol pokraj računala donose im konobari, a programerima i kreatorima igara na raspolaganju je i fitness dvorana ako u pauzama programiranja žele protegnuti mišiće. Hrvatski posjetitelji Facebooka također su vrlo česti igrači društvenih igara.
Procjenjuje se da gotovo svaki drugi vlasnik profila iz Hrvatske igra najmanje jednu, a ponekad i više društvenih igara paralelno. Najčešće ne plaćaju izravno, ali njihove podatke, koji bi trebali biti tajni, tvrtke bezočno prodaju servisima za reklamiranje.
Ne smetaju spamovi
– Otkad sam počela igrati Farmville, na mail mi dolazi znatno više spama i bezveznih reklama nego do sada, no nije bitno. Ionako za prijave koristim mailove poput Yahooa koje ugasim kada mi više ne trebaju – kaže Mirela Đidasović.
Igraš Farmville i Fishville? Novac ide u džepove vlasnika tih aplikacija!
Iza, primjerice, Farmvillea ili Fishvillea krije se jedna od najbrže rastućih industrija na internetu koja godišnje obrće 720 milijuna američkih dolara.
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Igram godinama online igrice (ne navedene) i nikada nisam dobio nikakvu neželjenu poruku, ne vjerujem da bi vlasnici tek -tako riskirali sa odavanjem tajnih podataka, kada im to ionako nije primarni način zarađivanja.