Zarada na igračima na Facebooku

Igraš Farmville i Fishville? Novac ide u džepove vlasnika tih aplikacija!

facebook
Ivica Galović/Pixsell
16.11.2009.
u 20:08

Iza, primjerice, Farmvillea ili Fishvillea krije se jedna od najbrže rastućih industrija na internetu koja godišnje obrće 720 milijuna američkih dolara.

Imate li profil na Facebooku, internetskoj društvenoj mreži koju posjećuje gotovo pola milijuna Hrvata, zasigurno vas zasipaju obavijesti o uspjesima vaših virtualnih prijatelja u igrama poput Farmvillea ili Fishvillea.

Nije besplatno
Iako se na prvi pogled čini da je riječ o neobveznoj zabavi i besplatnim društvenim igricama, iza njih se krije jedna od najbrže rastućih industrija na internetu koja godišnje obrće oko 720 milijuna američkih dolara ne birajući sredstva kako bi došla do zarade.

– Samo igranje se ne naplaćuje, ali da bi brže napredovali u igri, surferi mogu kupiti dodatne resurse. U Farmvilleu na početku igre dobijete nekoliko virtualnih novčića kojima gradite vlastito imanje, ali kravice, cvijeće i usjeve možete kupiti i novcem. Za jednu kravicu plaća se oko 10 centi, a kada se zna da ovu igru svakodnevno igra oko 60 milijuna ljudi diljem svijeta, jasno je koliki je novac u igri – kaže Douglas McMillan iz časopisa Business Week.

Tvrdi da zarada dolazi i od igrača koji ne žele plaćati novcem jer vlasnici ovih igara često prodaju privatne podatke o e-mail adresama tvrtkama koje se bave slanjem spam poruka i masovnim reklamiranjem. Osnovana prije samo godinu dana, američka tvrtka Zynga, koja je danas vlasnik dvadesetak igraćih aplikacija na Facebooku, među kojima je i popularni Farmville, sada ima 468 zaposlenih, a radni uvjeti u kompaniji vrlo su slični uvjetima kakve su u najboljim godinama imali zaposlenici Googlea.

Kako ne bi prekidali rad, djelatnicima Zynga na raspolaganju su maseri unutar tvrtke, jelo koje pripremaju kuhari, a na radni stol pokraj računala donose im konobari, a programerima i kreatorima igara na raspolaganju je i fitness dvorana ako u pauzama programiranja žele protegnuti mišiće. Hrvatski posjetitelji Facebooka također su vrlo česti igrači društvenih igara.

Procjenjuje se da gotovo svaki drugi vlasnik profila iz Hrvatske igra najmanje jednu, a ponekad i više društvenih igara paralelno. Najčešće ne plaćaju izravno, ali njihove podatke, koji bi trebali biti tajni, tvrtke bezočno prodaju servisima za reklamiranje.

Ne smetaju spamovi
– Otkad sam počela igrati Farmville, na mail mi dolazi znatno više spama i bezveznih reklama nego do sada, no nije bitno. Ionako za prijave koristim mailove poput Yahooa koje ugasim kada mi više ne trebaju – kaže Mirela Đidasović.

Ključne riječi

Komentara 1

OB
-obrisani-
21:44 17.11.2009.

Igram godinama online igrice (ne navedene) i nikada nisam dobio nikakvu neželjenu poruku, ne vjerujem da bi vlasnici tek -tako riskirali sa odavanjem tajnih podataka, kada im to ionako nije primarni način zarađivanja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije