Digitalna transformacija nezaobilazna je tema mnogih poslovnih okupljanja, tako su i ovogodišnji WinDays19 umnogome bili posvećeni upravo načinima i metodama digitalizacije. Ono oko čega se svi slažu jest da nema povratka odnosno da dosadašnje tradicionalne metode upravljanja i plasiranja proizvoda na tržište nisu više konkurentne. Izbora nema, ili ćete se digitalizirati ili će tvrtka propasti, poruka je govornika.
A da biste postigli optimalne rezultate u svladavanju promjena ključni su ljudi. Za početak lideri moraju sebe ‘transformirati’, znati točno što žele i kuda žele povesti kompaniju i istovremeno biti upoznati sa svim tehnološkim mogućnostima kako bi mogli donositi ključne odluke. Potom trebaju znati, moći i željeti prepustiti da zaposleni odrade posao na najbolji mogući način, naravno, uz prave uvjete, poput budžeta i ostalih alata koji im trebaju. Maksima brzo i jeftino u startu neće dugoročno dati prave rezultate ni dovesti do povećanja vrijednosti koje dobivaju korisnici.
Haydn Shaughnessy, irski guru digitalne transformacije predstavio je svoja iskustva i metodu, posebice za velike tvrtke koje već godinama imaju svoje proizvode i svoje kupce. Za takve tvrtke ne vrijede metode agilnosti ili pak lean načina poslovanja koje su promovirali i popularizirali startupi. Ipak od svega valja uzeti dobre stvari i dodati tečnost ili fluidnost procesa. A središnja točka kojoj bi svi trebali stremiti jest kreiranje vrijednosti korisnika. Shaughnessy zastupa vlastitu metodu – Flow (tijek). Agilnost se odnosi na napredak suradnje među timovima i krajnjim korisnicima, Lean se pak odnosi na bolju vrijednost za korisnika uz manje utrošenih resursa.
No, ono što nedostaje ovim već pomalo zastarjelim metodama jest upravo fluidnost i mijenjanje u hodu koje je potrebno da ideje koje nastaju ne ispare. Nedostaje im zaokružena slika u kontekstu kreiranja vrijednosti, koja je ključna za budućnost kompanija. Bolje činiti manje i brže korake nego planirati veliku transformaciju.