Posljednji dani godine pravo su vrijeme za sređivanje poslova, kako se ništa staro ne bi prenijelo u novu godinu, za koju se uvijek vjeruje kako će biti bolja od prijašnje. Stoga smo se i mi upustili u inventuru obavljenoga u proteklih 365 dana.
Tim Večernjakova priloga Auto moto i nautika tijekom ove godine prevalio je testnim automobilima više od 240.000 kilometara. Od toga se čak 176.000 odnosi na maratonce, odnosno automobile koje smo podvrgnuli duljim testiranjima i većim naporima. Tako smo proljetos završili 100.000 kilometara dugačak put Volkswagen Golfom pete generacije, a dva mjeseca poslije i upola manju kilometražu Nissan X-Trailom. Nakon Golfa istom testu podvrgnuli smo Škodu Octaviju opremljenu automatskim mjenjačem DSG, a tijekom svibnja preuzeli smo i Toyotu Corollu, koja vrti posljednje kilometre na testu od 50.000 kilometara. S obzirom na zimu koja slijedi, nedavno smo započeli druženje s najvećim Hyundaijem Terracanom. Osim toga, naš mali tim, od četiri novinara, obavio je i točno 100 klasičnih, sedmodnevnih testova.
Također, bila je ovo godina tijekom koje smo uzburkali duhove mnogih koji su tek s Večernjakom spoznali da istina boli. No naše je stajalište da čitatelji istinu trebaju doznati. Tako smo analizom goriva na više od 50 benzinskih postaja diljem Hrvatske otkrili na kojima se može kupiti kvalitetno gorivo te tko prodaje najslabije gorivo. Pokazalo se kako vodeći igrači na tržištu naftnih derivata nude kvalitetnije gorivo - s odstupanjima od postaje do postaje - a najslabije proizvode nude manje benzinske postaje. Dakako, pokazalo se da ima i privatnih postaja koje nude kvalitetnije derivate, na europskoj razini, a utjecaj na kvalitetu ima i starost benzinskih postaja. Novije postaje nude i kvalitetnije gorivo.
Bilo je burno i zbog teme u kojoj smo opisali kakvo je stanje na tržištu mehaničkih sigurnosnih uređaja za koje je sinonim Mul-t-lock, a rasprava se vodila o tome tko ima pravo na prodaju tih uređaja i treba li biti istaknuto kako je riječ o Construct mehaničkoj blokadi mjenjača s Mul-t-lock cilindrom, odnosno je li prevara kupcima tvrditi da je riječ o Mul-t-locku.
Redovito smo pratili kretanja na domaćem tržištu automobila, a upozoravali smo i na nedostatke u prometnim rješenjima, pogrešna tumačenja pojedinih propisa i njihove nelogičnosti. Svrha je, naravno, uvijek ista. Želimo vama, čitateljima, koji ste nam dali povjerenje, pružiti potpune informacije te vam pomoći da riješite neke probleme, koji se nekad čine nerješivima.