Sigurno, za sudionike u prometu, ali i okoliš. Tako i inače voze, objasnili su, Damir Mušec, Zoran Pajić i Mate Duvančić, koji su se prošle subote okušali u zagrebačkoj eko vožnji. Treće i posljednje polufinale bilo je to prije vožnje 19. studenog, u kojoj će se, između najboljih vozača iz Rijeke, Osijeka i Zagreba, odabrati onaj koji zadanu rutu odvozi sa što manje potrošenog goriva, što manjom emisijom CO2 i uz poštivanje svih sigurnosnih pravila.
- Zadan nam je početak, odnosno krećemo ispred Centra za vozila Hrvatske, Stanice za tehnički pregled Zagreb 1, na adresi Capraška 4, a za natjecatelje pripremio sam rutu koja je kombinacija cesta sa i bez semafora, sa skretanjima, uspornicima, ali i s dijelom koji je posve ravan i na kojem su nešto veće brzine - objašnjavao je certificirani stručnjak za eko vožnju iz tima Ekomobilis Ivan Cvetković prije nego je natjecatelje poveo u “vožnju prije vožnji”, odnosno pregled rute uz edukaciju. Sve su bilježili u glavi, rekli su Damir Mušec, Zoran Pajić i Mate Duvančić nakon zajedničke eko vožnje, a već tada bili su puni informacija koje su netom naučili od svog instruktora.
- Nisam znao da je grijač zadnjeg stakla jedan od najvećih potrošača u autu, a primjerice, klima troši toliko malo da je gotovo pa i ne treba nikad isključivati - rekao je Mate Duvančić, inače iz Svete Nedelje te ujedno najmlađi natjecatelj zagrebačke eko vožnje. Dvadesetogodišnjak, baš kao i njegov 12 godina stariji konkurent iz Zagreba, Zoran Pajić, odmah su se složili kako ruta neće biti jednostavna, a zbog dugogodišnjeg vozačkog iskustva malu prednost dali su Damiru Mušecu iz Jertovca. I odmah u startu pobjednika vožnje u organizaciji Večernjeg lista i pogodili!
- Bez obzira na to što gospodin Mušec nije iz Zagreba, a ostala dva natjecatelja žive ili u samom gradu ili u njegovoj blizini, presudilo je iskustvo. Dobro je slušao, zapamtio rutu i bio spreman na sve situacije - pobjedu je pojasnio instruktor Ivan Cvetković te dodao kako je Mušec na ruti od 10.85 kilometara potoršio 0.57 litara goriva, dok mu je emisija ugljičnog dioksida bila 14.1 kilogram na sto kilometara. Ostala dva kandidata ostvarila su identičan rezultat, s potrošenih 0.63 litara goriva te s emisijom dioksida od 15.4 kilograma na sto kilometara.
- Meni je samo bilo važno da nisam posljednji da me društvo s posla ne može zafrkavati. A prvo mjesto, ma svi su bili zadovoljni sa mnom i čestitali mi! Sad sam još više motiviran da vozim štedljivo, iako se i inače trudim i zaista pazim na to da ne radim velike greške u prometu - rekao je pobjednik Damir Mušec, dok je instruktor Ivan Cvetković objasnio kako voziti eko ne znači paziti samo na malu potrošnju benzina i nisku emisiju ispušnih plinova, već se na taj način štedi i sam automobil, odnosno njegovi dijelovi rjeđe se moraju mijenjati i servisirati jer se ne troše toliko. - Važno je da se koncentrira na promet i štediti se tada može bez obzira na to vozi li se stariji ili noviji automobil – rekao je instruktor, a pobjednik zagrebačke eko vožnje priznao kako bi ipak volio upravo novi automobil, odnosno osvojiti prvu nagradu na finalnoj vožnji 19. studenog, koja je, između ostalog, mjesec dana dugo korištenje Mazde u kojoj su natjecatelji i učili o samoj eko vožnji. Riječ je o Mazdi CX-3 Attraction s benzinskim motorom G120 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, kojoj je prosječna potrošnja u gradu 7.4 litara na 100 kilometara, izvan grada 4.9, dok kombinirana iznosi 5.9 litara na 100 kilometara.
- Nemamo svi priliku voziti novi auto, tako da, iako su i nagrade za drugo i treće mjesto primamljive, prva bi, naravno, bila najbolja - ispričao je Mušec. Osim mjesec dana korištenja vozila Mazda CX-3, pobjednik završne vožnje, koja će se održati u Zagrebu, osvojit će i Exclusive paket članstva pomoći na cesti ORYX Asistencije te Petrol karticu s raspoloživim iznosom od tri tisuće kuna, dok će drugo i trećeplasirani osvojiti također paket članstva ORYX Asistencije i Petrolovu karticu u manjem iznosu.