Električni automobili su budućnost. Koliko bliska? To još nitko sa sigurnošću ne zna, sigurno je da će konvencionalni motori vladati još neko vrijeme, ali dominacija auta na struju neupitno stiže.
Najbolje što se trenutačno nudi na tržištu jest Renault Zoe. Jer, dok na autosalonima mnogi proizvođači predstavljaju električne koncepte koji će tek stići na tržište za nekoliko godina, Renault Zoe, koji u realnom prometu može s jednim punjenjem baterije prijeći vrlo repektabilnih 300 kilometara je već ovdje, u prodajnim salonima. Prva generacija u Hrvatskoj se nije prodavala, a druga generacija najprodavanijeg europskog električnog automobila (61.205 primjeraka do 2017.) prije nekoliko je mjeseci ponuđena na našem tržištu.
Druga je generacija, izvedba Z.E. 40, opremljena s gotovo dvostruko većim kapacitetom baterija od prethodnika. Umjesto 23 kWh sada ima litij-ionski paket mase 305 kg i kapaciteta 40 kWh. Prema NEDC ciklusu autonomija je 400 km, a u realnom prometu zaista se može s jednim punjenjem odvoziti 300 km. To vrijedi za topliji dio godine, dok je pri jakoj hladnoći autonomija ipak nešto manja.
Dimenzijama je Zoe najbliži, ali i izgledom najsličniji Renault Cliu. Dugačak je 408 cm uz međuosovinski razmak od 258 cm. To znači da možete računati na komfor i prostranost Clia. U vožnji je Zoe vrlo uglađen, lako se naviknuti na gotovo bešuman zvuk gdje se u kabini čuje samo kotrljanje kotača. Dovoljno je agilan (13 s do stotke), a postiže i 135 km/h - dovoljno i za vožnju autocestom. Ali, tada se baterija mnogo brže prazni.
Punjenje baterije za prosječnog korisnika koji nema garažu još je uvijek problem, jer javne punionice nisu svima blizu i nisu uvijek dostupne.
Zoe bi mogao biti pun pogodak za tvrtke, primjerice, one koje se bave gradskim taksi prijevozom jer na gorivu mogu bitno uštedjeti. Zoe troši oko 6,5 kuna na 100 km struje po noćnoj tarifi, odnosno 13 kuna po dnevnoj tarifi. Isplati se, pogotovo ako su kupci iskoristili najveće poticaje u Europi od 80.000 kuna, koliko je davala država u nedavnom natječaju. Cijena sa srednjom opremom Intens je 265.900 kuna, dok početna verzija stoji 233.900 kuna.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
i ovo nije auto za taxi prijevoz, premali