Pale dionice

Kraj jedne ere: Facebookova 'Meta' po prvi puta s padom prihoda i dobiti

Mark Zuckerberg najavio je  na Connect događaju Facebooka da će novo ime te tvrtke biti Meta
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
1/3
28.07.2022.
u 15:34

Prihodi i dobit Facebookove matična kompanija "Meta" po prvi puta su u tromjesečnom financijskom izvještaju pali, što se pripisuje nepovoljnim valutnim odnosima i novim pravilima o zaštiti privatnosti.

Prihodi Mete pali su u drugom tromjesečju oko jedan posto, na 28,8 milijardi dolara. Dobit se srušila za 27 posto, na oko 6,7 milijardi dolara. To označava kraj jedne ere za Facebook, koji je konstantno bilježio uspone od prvog uvrštenja dionica na burzi 2012. godine.

Ni procjene kompanije za sljedeće mjesece ne pokazuju naznake poboljšanja, a osnivač Facebooka Mark Zuckerberg rekao je da se tvrtka planira "fokusirati na dugoročne izglede".

Glavna operativna direktorica Sheryl Sandberg rekla je da je jaki američki dolar stvorio nepovoljne tečajeve za prihode iz inozemstva. Na telefonskoj konferenciji s analitičarima rekla je da bi prihodi porasli za 3 posto, kada se ne bi računale promjene odnosa valutnih tečaja.

Procjena prihoda za nadolazeće tromjesečje, između 26 i 28,5 milijardi dolara, niža je od očekivanja analitičara.

Foto: DADO RUVIC/REUTERS

Direktor financija Dave Wehner kao razloge pada navodi usporavanje tržišta internetskog oglašavanja u uvjetima gospodarske neizvjesnosti.

Dionice kompanije su u trgovini nakon zatvaranja burze u srijedu pale 4,65 posto.

Facebook i Meta do sada su pokazivali otpornost u okruženju raznih gospodarskih padova, uglavnom zahvaljujući poznavanju interesa i društvenih veza milijardi korisnika, pa su njegovi oglašivači mogli ciljati na oglase za određenu publiku.

No, nova Appleova pravila o privatnosti opterećuju taj model, budući da platforme poput Facebooka sada moraju od korisnika iPhonea tražiti dopuštenje za praćenje ponašanja u aplikacijama i uslugama - a mnogi su to odbili.

Utjecaj Facebooka međutim i dalje je ogroman. U drugom je tromjesečju broj korisnika koji svaki dan pristupaju barem jednoj od aplikacija grupe porastao s 2,87 na 2,88 milijardi, a broj dnevnih korisnika Facebooka s 1,96 na 1,97 milijardi. Grupa također posjeduje i druge aplikacije, uključujući WhatsApp i Instagram.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije