NOVI ILI RABLJENI

Kupiti Škodu ispod čekića ili pet godina stari BMW?

bmw serije 3
Foto: BMW
25.12.2013.
u 20:00

Provjerili smo koji se novi automobili, a koji polovni mogu kupiti za određeni iznos novca

U ova financijski teška vremena odlučili ste određenu svotu novca uložiti u automobil, jer vozilo je danas ipak potreba, a ne luksuz. Barem bi tako trebalo biti. Kupiti novi ili polovni automobil, vječna je dvojba.

Novo je novo, pa su prednosti u odnosu na rabljene brojne - sigurnost, jamstvo, veća vrijednost u slučaju prodaje. Tehnologija brzo napreduje pa je novi auto slabijeg proizvođača često u prednosti i po tom pitanju u odnosu na polovni renomiranijeg proizvođača.

Ali, ako se nađe dobro održavan i očuvan rabljeni auto, za isti iznos u odnosu na novi auto može se kupiti veće ili luksuznije vozilo. Naravno, uvijek postoji mogućnost kupnje ‘mačka u vreći’ pa kod kupnje polovnjaka valja biti oprezan.

Provjerili smo što se na našem tržištu novih automobila može kupiti za 60.000 do 100.000 kuna te smo pronjuškali po našem najpopularnijem oglasniku koje su polovne alternative. Za rabljene automobile smo postavili kriterije: do pet godina starosti i do 150.000 prijeđenih kilometara. Dakako, nismo mogli provjeriti u kakvom su stanju rabljeni automobili, ali uzeli smo neki prosjek cijena, dakle ni najmanje ponude cijena, ali ni najveće.

Za 60.000 kuna u Hrvatskoj se ne može kupiti mnogo novih automobila.

Najviše prostora za novac

Izbor pada na gradske mini blizance Citroen C1 i Peugeot 107 te mnogo prostraniju Daciju Sandero, koja je sa cijenom od 58.700 kuna i najjeftiniji novi model u Hrvatskoj. Kod rabljenih je izbor mnogo veći pa se kupiti može Peugeot 308 1,4 16 iz 2009. sa 87.000 km, Ford Focus C-Max TDCI iz 2009. sa 108.000 km, VW Polo 1,2 iz 2011. sa samo 30.000 km, ili primjerice, Opel Astra 1,4 16 V iz 2010. godine sa 64.000 km.

Za 70.000 kuna se od novih auta nudi mnogo više modela. Mališani Škoda Citigo, Kia Picanto, Renault Twingo ili Fiat Panda, ali i veći auti poput Hyundaija i20 ili prostranog karavana Dacije Logan MCV.

Sa 80.000 kuna u džepu širi se i izbor novih modela, pa se nude i Ford Fiesta, Seat Ibiza, VW up!, Toyota Yaris, Mazda2, Peugeot 208, čak i šminkerski Fiat 500, a najviše centimetara za novac nudi opet Dacia s velikim jednovolumenom Lodgy. Kod polovnih stvarno možete birati, primjerice sportsku Hondu Accord Type S ili limuzinu Citroen C5 1,6 HDi.

Za 100.000 i veći novi auto

Za 90.000 kuna nudi se već mnogo novih automobila, dok je još veća ponuda polovnih dobrih prilika. Primjerice, Volvo S40 iz 2010., VW Passat Variant 2,0 TDI iz 2008. ili Ford S-Max 2,0 TDCI iz 2008. godine. Za 100.000 kuna već možete i među novima birati veće aute. Izdvajaju se početne verzije kompakata. Izbor rabljenih je, razumije se, također bolji.

Komentara 14

PA
parasa
10:21 26.12.2013.

Ovaj članak je napisan zbrda-zdola, i na koncu ništa pametno ne kaže.

JP
jambrek prosinački
13:40 26.12.2013.

Ne mogu vjerovat da sam potrošio par minuta čitajući ovaj članak očekujući neki zaključak. Hvala što se podijelili s nama što se može kupiti za odrđenu svotu novaca. Vidi se da ste jako puno istraživali!

DU
Deleted user
22:12 25.12.2013.

Novog nercedesa..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije