Grčka se polako ali sigurno izvlači iz krize, a jedan od pokazatelja je i povratak proizvodnje ponyja, malog, ružnog ali pristupačnog grčkog automobila, ponosa tamošnje autoindustrije čija je proizvodnja i prodaja zaustavljena zbog krize. Solunska tvornica Namco najavila je da uskoro počinje proizvoditi petu generaciju ponyja, a svi detalji, uključujući i prototip, drže se u strogoj tajnosti. Namco računa na nisku cijenu koja će se kretati oko 7000 eura, ali i na grčki nacionalni ponos koji pony vidi kao zvijezdu tamošnje industrijske proizvodnje.
“Legendarni pony vraća se na ulice”, vrišti s naslovnica grčkih novina koje pišu da će i nova generacija ultrapopularnog vozila biti jednostavna dizajna te će se moći “popravljati čekićem”. Namco planira proizvoditi do 5300 komada ponyja na godinu, a u pripremu ulažu 50 milijuna eura. Pokretanje proizvodnih linija otvorit će 400 novih radnih mjesta u Solunu, ali i osigurati posao za oko 2000 kooperanata. Unatoč svemu, koliko god Grci bili ushićeni zbog ponovne pojave ponyja na ulicama, vlada u Ateni ne obazire se previše na njegovu proizvodnju.
– Službene strukture nisu nam od pomoći, ne daju nam nikakve potpore. Očito se popuštaju pod pritiskom autoindustrije iz Europe i drugih zemalja. No mi smo krenuli i Grčka će ponovo imati svoju autoindustriju – kažu u upravi Namcoa.
>> Novi dizelaš sa 140 konja troši samo 5,7 l/100 km
To mu dođe nešto kao Trabant.