Ako ste mislili da je naša država maćeha kad se radi o porezima pri kupnji novih automobila, kako biste nazvali socijalističku Kubu?! Karipska je država u kojoj je na vlasti Komunistička partija nakon 54 godine svojim građanima dopustila uvoz i slobodnu kupnju novih vozila. Međutim, automobili se mogu kupiti samo od državnih tvrtki, a porez je od 400 do čak 600 posto od osnovne cijene auta, bez obzira radi li se o novom ili rabljenom automobilu. Razumljivo je da su Kubanci, koji su pohrlili u novootvorene salone automobila, ostali razočarani.
Čak 192.000 eura za 508
Primjerice, nova Peugeotova limuzina srednje klase, model 508, stoji nevjerojatnih 192.000 eura, dok u Hrvatskoj najskuplja verzija tog automobila košta 42.151 eura, što je četiri i pol puta manje nego na Kubi, dok su ostale verzije više od pet puta jeftinije. Ništa bolje nije ni kod cijena rabljenih automobila. Kia Rio iz 2011. godine na Kubi se prodaje za 31.000 eura, Toyota Yaris iz 2004. za 18.400 eura, a Mitsubishi Lancer iz 1997. košta 14.700 eura.
U europskim se državama, budući da davanja na automobile u Europskoj uniji nisu standardizirana već ih svaka država određuje zasebno, porezi pri kupnji automobila plaćaju prema različitim kriterijima. Svima je zajedničko plaćanje PDV-a, dok se trošarine uglavnom obračunavaju prema emisiji ugljikova dioksida koje automobili ispuštaju u atmosferu. Većini se pri ulasku u EU pridružila i Hrvatska u kojoj se trošarina računa prema kriteriju ispusta CO2, ali i vrijednosti vozila. Njemačka, Češka, Slovačka, Bugarska, Estonija, Švedska i Velika Britanija uopće nemaju trošarine. Iznimka je Italija u kojoj se trošarina plaća po snazi, težini i broju sjedala, dok najveće trošarine u Europskoj uniji uzima Danska, minimalno 105%.
Najmanje 1% trošarine
Za usporedbu, prema našem novom sustavu najmanja trošarina koju možete platiti je 1% osnovne cijene automobila. Tako, primjerice, za automobil Renault Clio 1,2 u Danskoj morate državi platiti ukupno 113,2% poreza na osnovnu cijenu automobila. U Mađarskoj se plaća 31,6%, Finskoj 29%, a u Hrvatskoj 25,3 posto. Ali, sve se to, izuzev Danske, čini vrlo dobro kad se sjetite kubanskih minimalnih 400% poreza.
to je jako važna vjest, a ne da je dozvoljena kupovina automobile nakon 60 godina I da su uvjeti daj 10 državi .