Možda i najbolju preporuku za novu Bridgestoneovu zimsku gumu Blizzak LM005, koju smo isprobali u Alpama, u talijanskoj autonomnoj regiji Valle d’Aosta na križanju puteva prema najvišim alpskim prijevojima Saint-Bernard i tunelu Mont Blanc te na zatvorenoj testnoj stazi u Cerviniji podno mitskog alpinističkog vrha Matterhorn (Talijani će jasno naglasiti da se s njihove strane zove Monte Cervino!), dao je grčki kolega koji je bio naš suvozač. Kako on baš i nema previše iskustva u vožnji u zimskim uvjetima, u početku je bio vrlo oprezan po snijegu i ledu, dok se kasnije, čim je stekao povjerenje u performanse gume u vrlo zahtjevnim uvjetima, potpuno opustio i bez problema nizao krugove, kočio i ubrzavao po vrlo skliskoj zavojitoj stazi. I pritom je uživao, baš kao i mi.
Izvrsna na neovisnom testu
Blizzak, koji se na tržištu prvi put pojavio još 1988., u svojoj premium LM seriji s oznakom 005 donosi novu tehnologiju, a posebno je važno što je razvijena u suradnji s krajnjim korisnicima – vozačima. Zbog toga su Bridgestoneovi stručnjaci intervjuirali više od 20.000 korisnika kako bi razumjeli njihove potrebe i očekivanja te ih uzeli u obzir kod dizajniranja novog pneumatika.
Rezultat toga je nova guma koja osim izvrsnih performansi na snijegu i ledu (prema nezavisnom testiranju TÜV SÜD-a na prva dva mjesta u kočenju na snijegu, prianjanju na snijegu i kočenju na ledu) nudi bitno poboljšane performanse i udobnost na kiši i mokrom kolniku. Prema TÜV SÜD-u, najbolja je to zimska guma za kočenje i skretanje na mokrom i prva zimska guma s oznakom A u prianjanju na mokroj cesti.
Postoje tri faktora koji određuju prianjanje zimske gume na cesti prekrivenoj snijegom, ledom ili vodom: sama mješavina, utori gaznog sloja i mali rezovi koji prelaze pojedine dijelove. Prvo, guma mora ostati elastična i fleksibilna čak i pri niskim temperaturama kako bi se prilagodila hrapavosti ceste povećanjem kontaktne površine. Drugi faktor obavlja dvostruku funkciju odvodnje vode i sabijanja snijega (usmjerava snijeg u udubljenja i istiskuje ga, što povećava gazni sloj), dok treći ima zadatak pomoći u stvaranju malih rubova koji povećavaju prianjanje.
Stabilna i u zavojima
Na prvi pogled dezena novog Blizzaka LM005 vidi se gazište sa “strelicama” mnogo većim od onih na dosadašnjim modelima.
Nova mješavina napravljena je uz Nano Pro-tech spojeve, a proizvodi se na najnovijim strojevima koje zahvaljujući tehnologiji Tandem Mix omogućuju bolje miješanje svih komponenti i bolju distribuciju silicijevog dioksida, što smanjuje deformacije gume. Što se tiče dezena utora, u središnjem dijelu su šare koje odvode vodu, dok su na ramenu utori koji pomažu prianjanju na snijegu i pri kočenju. Uzdužni cik-cak žljebovi jamče pak veći gazni sloj te zbog toga guma bolje ubrzava na snijegu. Dolazi u veličinama promjera od 14” do 22” te u širinama od 155 do 315 milimetara.
Gume smo isprobali namontirane na BMW 3 Touring Xdrive i Mercedes GLA na normalnoj cesti na snijegu i mokroj podlozi, kao i na snijegom i ledom okovanoj zatvorenoj testnoj stazi gdje smo isprobali nagle promjene smjera, naglo kočenje i vožnju u zavojima. Guma se pokazala jako dobra u svim situacijama, pokazujući dobro prianjanje i održavanje smjera čak i u zavojima. S lakoćom smo se popeli na prilično strmo brdo i spustili se s njega.
Najveći proizvođač guma, prvi izbor BMW-a i Audija
Japanski Bridgestone osnovan je 1931., a 2017. je bio najveći proizvođač guma na svijetu, ispred ostala četiri velika proizvođača: Michelina, Goodyeara, Continentala i Pirellija. Prvi su dobavljači za BMW, Seat, Škodu i Audi, ali i za gotovo sve ostale proizvođače. Dakako, Bridgestone ima i dugu bogatu povijest u motosportu, pogotovo u formuli 1. U F1 je traga ostavio i njihov podbrend Firestone koji je 1971. prvi predstavio slick gume. Europsko sjedište je u Bruxellesu, a europski razvojni centar u Rimu, uz testne centre u Italiji i Švicarskoj. Dakako, novi Blizzak LM005 testiran je i u Švedskoj.
Pogledajte video žestokog obračuna u prometu: