BMW I3 u Zagrebu

Isprobali smo najkompletniji auto na struju

BMW i3
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
1/7
08.08.2014.
u 18:14

S mjesta do stotke i3 dolazi za 7,2 sekunde, doseg s jednim punjenjem baterija je od 130-160 km, a troši oko 7 kuna na 100 km

Dugo je BMW kuhao svoj prvi automobil na struju. Godinama su ga Bavarci najavljivali i razvijali, a sada napokon i zgotovili. I napravili su pravi posao, uz Tesline modele, koji su ipak iz neke druge cjenovne priče, napravili su daleko najbolji automobil na struju koji se trenutno nudi na tržištu.

Prvo i osnovno to je pravi BMW, sa onim finim sportskim zabavnim faktorom, koji od BMW-a i očekujete. Pri ubrzanju vas 170 KS jaki elektromotor čija je snaga prenijeta na stražnje kotače doslovno zalijepi za naslon udobnog sjedala. Sa 7,2 s do stotke uz 250 Nm okretnog momenta dostupnog od samog starta, a pri ubrzanju sa semafora vas ne mogu uhvatiti ni pravi sportski automobili.

Udoban uz 20” kotače

I užitak vožnje je, u točno četiri metra dugom automobilu sasvim dobar, zavoji se baš ne prolaze kao u M modelima, ali može se voziti dinamično. Naš je testni model imao 20-inčne kotače i bez obzira na to izuzetno je udoban. Čak i pri prelasku ležećih policajaca i tramvajske pruge.

Zbog smanjenja mase (samo 1195 kg) podvozje izrađeno od aluminija, a karoserija je napravljena od karbonskih vlakana. Zanimljivo, paneli karbona se u slučaju oštećenja mogu zasebno promijeniti, a time se štedi znatan novac.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL/ilustracija

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

U kabinu se ugodno mogu smjestiti četiri osobe, putnici na stražnjoj klupi imaju solidan komfor i u gradskoj vožnji neće biti problema i za visoke ljude. Prtljažnik prima 260 litara, a može se proširiti na 1100 l.

BMW i3 pokreće elektromotor snage 170 KS i 250 Nm okretnog momenta od 0 do 4800 okretaja u minuti, a za prijenos snage je zadužen 1-stupanjski automatik.

Na 100 km troši 13,5 kWh struje, što po noćnoj tarifi stoji oko 7,5 kuna.

Range extender

Naš je model imao i range extender, odnosno 2-cilindrični benzinski motor koji kada se baterija istroši pokreće elektromotor i produžava domet. Bez njega domet i3 je od 130-160 km, a sa range extenderom je od 240-300 km.

Punjenje na kućnu utičnicu traje šest sati, a pomoću brzog punjača (takve punionice nema u Hrvatskoj) 80 % baterije je moguće napuniti za 30 minuta.

Cijena? Model bez range extendera stoji 34.950 eura, a sa pomoćnim motorom 39.450 eura.

U Hrvatskoj se zasad neće prodavati, iako bi u ponudi drugih električnih modela i uz državni poticaj od 70.000 kuna, mogao biti konkurentan jer se zaista radi o vrhunskom električnom automobilu.

Ključne riječi

Komentara 2

TE
Testera
08:18 11.08.2014.

Zašto tek sad. Zašto što je elektro auto auto bez budućnosti. Da zamjenite baterije potrebno je 10.000 eura tako da moraš biti ultra bogat da možeš bacati pare na ovakve igračke. Morate kao u ovom slučlaju imati dva motora i samim time je auto težak jer inače nebi imali autonomiju u broju kilometara s jednim punjenjem. Sve u svemu, ovakvi auti nemaju nikakvu budućnost.

Avatar Prijavljeni
Prijavljeni
09:11 09.08.2014.

Zasto novinari uporno izrazavate snagu u KONJSKIM SNAGAMA!? I to jos za elektromotore!? Pa dajte vise pocnite upotrebljavati jedinicu WATT koje je medjunarodna jedinica za snagu! Sta mislite d aljudi ne kuze kad ima izrazite snagu u kilovatima? Kao "konji" zvuce vise? Jel se ikad zapistate koliko "konja" ima vas usisivac ili mikser? - NE! E pa onda nemojte ni vozilima uporno nametati "konje"!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije