Da kriza nije preduboko zavukla ruke u džepove Hrvata, uvjereni smo da bi kupci na drugu generaciju Qashqaija čekali više od 400 dana, kao što su bili voljni čekati i na prvu. U međuvremenu se puno toga promijenilo. Prije svega, začetnik klase kompaktnih crossovera u tom segmentu više nije sam, ali novi Qashqai, uvjerili smo se tijekom prvih vožnji u okolici Rovinja, tako je dobro složen, čvrst i vozan, da konkurencija ima razloga za brigu. Uz vrhunski dizajn, odlične motore i opremu po mjeri prosječnog vozača, novi Qashqai donosi i zanimljivu cijenu. Kad se 3. ožujka počne prodavati u Hrvatskoj, nudit će se po cijeni od 149.900 kuna, dakle svega 3000 kuna više od starog Qashqaija jednake opreme. Početna cijena vrijedi za benzinca pokretanog 1,2-litrenim DIG-T motorom od 115 konja, koji u prosjeku na stotinu prijedenih kilometara troši 5,6 litara goriva. Početni motor u Qashqaiju ugodno nas je iznenadio uglađenim radom i brzim odzivom. Odličan je izbor i potpuno dostatan za oko tonu i pol težak crossover.
Snažniji benzinac je 1,6 DIG-T sa 150 KS uz potrošnju od 5,8 litara. Dizelske boje brane 1,5-litreni dCi motor sa 110 KS (od 168.000 kn) i 1,6-litreni turbodizelaš sa 130 konja (od 179.900 kn), uz kojeg je moguće izabrati i pogon na sva četiri kotača. Slabijem na stotinu prijedenih kilometara treba samo 3,8 l/100 km, a ispušta 99 g/km CO2. Jači dCi troši 4,2 l/100 km. S tim će motorom Qashqai biti dostupan s novom, posebno za njega razvijenom drugom generacijom Xtronic CVT kontinuiranog automatskog mjenjača.
Qashqai nove generacije nastao je na novoj modularnoj platformi, na kojoj će se proizvoditi i novi X-Trail. Porastao je za 4,9 cm (na 438 cm), a neznatno je širi i niži. U kabini - koja zbog modernijeg dizajna i materijala premium kvalitete ostavlja dojam više klase - nudi osjetno više mjesta. Već od osnovne razine dojam podižu kožom presvučeni štitnici za koljena oko kutije mjenjača. U višim razinama opreme središnje mjesto u interijeru zauzima NissanConnect sustav s dodirnim ekranom dijagonale 18 cm, koji između ostalog omogućava povezivanje s pametnim mobitelima.
Novi Qashqai donosi pregršt novih tehnologija, poput dosad najnaprednijeg Nissanova sigurnosnog štita koji obuhvaća sustave za autonomno kočenje u nuždi, održavanje vozačeve pozornosti, prepoznavanje prometnih znakova te još nekoliko bitnih pomoćnih sustava. Sustav nadzora šasije dio je standardne opreme od razine Visia.
A ne, nima vrhunski dizajn, najbolji dizajn i kvalitetu imajo: Chevrolet Trax, Opel Mocca, Dacia Duster i Citroen C4 Aircross.