Domaći zastupnik korejskog Hyundaija nedavno je izrazio želju biti
vladar u segmentu off road automobila, koji uključuje SUV i prave
terenske modele. Službeni početak prodaje druge generacije Santa Fea,
na Zagreb Auto Showu, možemo smatrati početkom osvajanja vrha u ovom
segmentu.
Novu generaciju ovoga SUV modela imali smo priliku prije točno mjesec
dana isprobati na prometnicama u okolici španjolske Valencije, a sada
smo prvi u Hrvatskoj isprobali taj automobil i na poznatim nam,
domaćim, prometnicama. Iako se u višim segmentima sve više traže modeli
pogonjeni dizelskim agregatima, isprobali smo benzinsku izvedbu.
Hyundai, inače, od 805 registriranih novih automobila tijekom prva tri
mjeseca ove godine ima više od 80 posto udjela modela s benzinskim
agregatima.
Novi dizajn - koji je zahvatio svaki djelić automobila - naglašava i
nešto veće dimenzije. Tako je prema prvoj generaciji novi Santa Fe
dulji čak 17,5, širi 4,5, te viši 6,5 centimetara. Istodobno je osam
centimetara povećan i međuosovinski razmak. Mnogo veće dimenzije
najbolje će osjetiti putnici. Santa Fe se proizvodi i sa sedam sjedala,
ali se ne uvozi u Hrvatsku, dok testirani model opremljen Priviledge
A/T paketom opreme ima pet sjedala.
Dizajn automobila tema je mnogih razgovora, a kod novog Santa Fea
možemo zaključiti kako je napravljen veliki korak time što je automobil
rađen prema zahtjevima europskih kupaca. Prednji dio karakterizira
velika crna rešetka hladnjaka, uokvirena kromom, te izduženi stakleni
pokrov ispod kojega su smještena rasvjetna tijela. Baš ta svjetla
možemo usporediti s kosim očima naroda zemlje iz koje i dolazi Santa Fe.
Službeni Santa Fe ima pogon na sva četiri kotača, a u praksi to ovisi o
uvjetima vožnje. Tako se u pravilu sva snaga pogonskog agregata prenosi
na prednju osovinu, a po potrebi dio momenta dobivaju i stražnji
kotači. Pri dnu je središnje konzole prekidač koji omogućuje vozaču da
upali stalni pogon na sva četiri kotača, kako bi bio siguran u vožnji
po zahtjevnijim podlogama.
Testni model pokretan benzinskim agregatom u kombinaciji s
automatskim mjenjačem ne pruža potpunu snagu 190 konja snažnog agregata
ali, zahvaljujući poboljšanom ovjesu i 18-colnim kotačima, omogućuje
vožnju uz visoku dozu komfora.
S obzirom da benzince u ovom segmentu ipak kupuju oni kojima nije
pretjerano važno koliko automobil troši, prosječna potrošnja viša od 15
litara tijekom testa neće im previše smetati.
Loš mjenjač
Uz benzinski agregat, osim ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa na raspolaganju je automatika sa četiri stupnja prijenosa, kojom je bio opremljen i testni primjerak. U današnje vrijeme, kada svojevrsni standard postaju mjenjači sa šest stupnjeva a sve se više počinju koristiti i oni sa čak sedam stupnjeva, ovako opremljen Santa Fe i nije najsretnije rješenje. Baš zbog mjenjača snaga se ne prenosi u potpunosti na kotače, što je vidljivo i u krajnjoj brzini od 176 kilometara na sat, dok je ona kod ručnog mjenjača 190 km/h.