Supra, dugo najavljivan i još dulje očekivan nasljednik legendarnog sportskog Toyotinog modela čija se četvrta generacija prestala proizvoditi 2002. godine, napokon je predstavljena na detroitskom salonu. Ali, vrijedilo je čekati. Supri je u imenu dodano “GR”. To označava Toyotin sportski performanse odjel, kao skraćenica njihova uspješnog motosport tima Gazoo Racing, koji se natječe u WRC-u, lani je slavio na utrci 24 sata Le Mansa, a prošli jedan na Dakar Rallyju.
Raspodjela mase 50:50
Osim zavodljivog dizajna sportskog kupea, koji su Japanci razvijali u suradnji s njemačkim BMW-om i koji dijeli platformu s bavarskim modelom Z4, pravi sportski štih najavljuje redni šestcilindarski twin-turbo benzinac koji razvija 335 konjskih snaga i 500 Nm okretnog momenta. Za prijenos snage, dakako, na stražnje kotače zadužen je 8-stupanjski automatski mjenjač.
Uz to, ono što je još bitnije, Toyota tvrdi da u konstrukciji Supre nije radila nikakve kompromise već je Supra sportski automobil u najčišćem obliku stvoren za uživanje u vožnji koji vuče naslijeđe iz prethodnih generacija Supri i originalnog Toyotinog sportskog modela 2000GT. Tako se ljubitelji vožnje mogu veseliti uzbudljivom spoju snage, agilnosti i preciznog rukovanja, što je postignuto zahvaljujući kombinaciji kratkog međuosovinskog razmaka i širokog traga kotača, male težine, niskog težišta i vrlo krutog tijela.
Prolascima kroz zavoje, pogotovo na trkaćoj stazi, do izražaja će doći savršena raspodjela mase od 50 naprema 50, aktivni diferencijal s ograničenim proklizavanjem kao i prilagodljivi ovjes. Vozači mogu birati između dva načina vožnje - normal i sport. Veliki 19-inčni kotači dolaze kao standardna oprema.
U unutrašnjosti, koja je tipično BMW-ovska, što nikako ne smatramo manom, Supra uvelike sliči svom bavarskom bratu, modelu Z4. To znači da je vozač zaista središnja figura u Suprinu kokpitu. Niska komandna ploča omogućava vozaču još bolji pogled na cestu, a komande su grupirane kako bi njihovo korištenje bilo što jednostavnije. Kako bi vozač ostao usredotočen na cestu, pogotovo pri velikim brzinama, glavne se informacije projiciraju na head-up displeju, dok su ostale na središnjem 8,8-inčnom ekranu na središnjem grebenu koji je blago zakrenut prema vozaču.
Launch control startanje
Ipak, kako bi se Supra i u unutrašnjosti razlikovala od modela Z4, Toyota je dodala svoj trokraki upravljač i sportska sjedala. Sjedala nove GR Supre imaju dizajn inspiriran utrkama i osiguravaju udobnost u svakom trenutku, kao i odličnu podršku, posebno ako se automobil koristi na stazi. Opcije presvlaka uključuju kožu i kombinaciju kožnih obloga s perforiranim Alcantara oblogama na naslonu sjedala s ‘jastukom’ koji osigurava visok stupanj ventilacije zraka i dodatne performanse držanja tijela. Performanse su objavljene samo djelomično, pa zasad znamo da će Supra uz pomoć “launch controla” do stotke sprintati za samo 4,3 sekunde.
Prve se isporuke očekuju u ljeto 2019., a za europske je kupce u prvoj godini osigurano 900 primjeraka. Toyota GR Supra proizvodit će se u našem susjedstvu, u austrijskoj tvornici Magna Steyr, zajedno s bratom blizancem BMW-om Z4. Za još veće fanove Toyota je pripremila i posebno izdanje A90 Edition koje će stizati u posebnoj Storm Grey mat boji i s komandnom pločom u crvenoj boji. Bit će izrađeno samo 90 primjeraka.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:
Vrlo demode linija. Liči na Opel GT i Corvette iz sedamdesetih.