nastavak kultne igre

Obožavatelji StarCrafta: Odrasli u redu za igru

'26.07.2010., Zagreb - Ponocna prodaja igrice Starcraft 2 u Algoritmu u Gajevoj. Photo: Antonio Bronic/PIXSELL'
Foto: 'Antonio Bronic/PIXSELL'
1/10
27.07.2010.
u 19:20

Igra se temelji na borbi triju svjetova, a svaki ima svoje slabosti. U prvom tjednu očekuje se prodaja tri milijuna kopija.

Znaš li koliko je ljudi odmah ujutro igralo online? Evo, ja ću ti reći – milijun. Odmah ujutro! Milijun ljudi! – kaže mi prijatelj kojega je fotoobjektiv uhvatio među nekoliko stotina fanatika koji su stajali u redu u ponoć pred knjižarom Algoritam. Čekali su, naime, dolazak igre StarCraft 2.

– Pa mogao si i ujutro otići kupiti – bilo je pomalo naivno reći jednom obožavatelju.

I bilo je tako.

– Na StarCraft 2 se čekalo 12 godina... Hej, znaš li ti što je to? To je posebna priča. Nije to tamo neka igrica – objasnio mi je.

– Morao sam po svoju kopijicu odmah. A što ćeš? Da vidim pristup i kampanjicu. Kad je ta igra izašla 1998. godine, igrali smo to svi kao luđaci. Pogledaj samo trailer pa će ti biti jasnije kad vidiš kako to izgleda. Ma nema tog filma, takve produkcije – opisuje.

I zaista, spomenuti trailer je u nekoliko dana na Youtubeu pogledalo više od 3,300.000 ljudi. A o čemu je riječ? StarCraft je borba triju vrsta, triju svjetova (Terran, Protoss, Zerg). Igrači stvaraju svoje vojske i bore se protiv neprijatelja, osvajaju ili ruše njihove građevine. Svaka od vrsta ima svoje slabosti koje igrači znaju i s kojima taktiziraju. S obzirom na to da je riječ o "real time strategy" igri znači da svi igrači simultano vuku svoje poteze.

Nemaju rokova

– Dakle, Blizzard je tvrtka koja radi lude igre. Znači, što god oni naprave, to je najbolje. Oni su jedina "gamerska" tvrtka koja nema rokove, nego kad naprave, naprave. Ne izdaju sto igara ili takvo što. Imaju svoje fanove po svijetu. A StarCraft je strateška igra. Sjajna pričica i atmosfera. Dobiješ svoje jedinice, imaš kampanju što napraviti i igra je multiplayer (s više igrača). Dakle, nađemo se i možemo igrati protiv bilo koga na svijetu, a možeš igrati i protiv svojih frendova – opisuje mi fan.

I ne, nije, ako ste mislili, maloljetan. Zapravo je dvostruko punoljetan. Ali “zelena”, uostalom, nije bila ni većina onih koji su u ponoć došli pred knjižaru u središtu grada po svoj primjerak igre koju opisuju kao nezaobilazan dio popularne kulture. U redu koji je sezao u Bogovićevu ulicu, dakle, nisu stajala djeca. Pa u čemu je kvaka, što se igra, kako...

– U biti, postoje tri svijeta. Dobiješ mapu, imaš svoj lik i ideš s njim i pobjeđuješ. Igraš koliko hoćeš. Igra može trajati sat vremena, deset minuta, ne zna se, a i nije bitno. Rušiš građevine ili dok se neprijatelj ne preda. Ako idemo dva na dva, bacimo ih u deset partija. To ti je u principu sport, a StarCraft je "gamerski" teren. U Koreji oni koji to igraju smatraju se sportašima, popularniji su od glumaca, imaju profesionalne timove, prijenose uživo i znaš kakva sponzorstva... Uh! Išli su neki naši dečki igrati u Koreju – nastavlja.

Čekali od 1998. godine

Takva je strast otprilike bila motiv i ostalima koji su stali u red pred knjižarom Algoritam, u kojoj se, u isto vrijeme kad i u svjetskim gradovima, počeo prodavati dugoočekivani nastavak igre. Na igru se čekalo dugo, u nekoliko je navrata bio najavljivan i njezin izlazak pa se nagađalo da bi to konačno moglo biti i točno. I bilo je – u noći na utorak. U Zagrebu je tada prodano oko 300 primjeraka. Cijena igre u Hrvatskoj je 449 kuna, kažu iz Algoritma, gdje StarCraft opisuju ovako:

– Nitko nije mogao ni slutiti da će ova igra promijeniti lice industrije videoigara i Blizzardu zacementirati status legendarnog razvojnog tima. Na krilima StarCrafta Blizzard je postao ime koje svaki igrač izgovara sa strahopoštovanjem. Od ožujka 1998., kada je ugledao svjetlo dana, StarCraft je do danas prodan u gotovo 12 milijuna primjeraka, što ga čini jednom od najbolje prodavanih računalnih igara u povijesti.

Usto, StarCraft je proglašen i jednom od najvažnijih i najutjecajnijih videoigara u povijesti. Tome u prilog ide podatak da je StarCraft “pokrenuo lavinu romana koji su proširili njegov osnovni svijet i dignuli tu kompleksnu priču na novu razinu”. I u Algoritmu nam spominju fanove iz Južne Koreje te njihove turnire i televizijske prijenose. No, kako kažu, “ni u ostalim dijelovima svijeta nisu imuni na igru koja je pomaknula granice strategija u realnom vremenu pa je i 12 godina nakon izlaska još uvijek rado igrana, a i čest je gost raznih ljestvica najboljih strateških naslova svih vremena”.

Futuristička strategija u realnom vremenu očito je odavno pomaknula granice. Očekuje se da će toliko željeni i očekivani nastavak kultne strategije ponoviti, ako ne i nadmašiti uspjeh prethodnika. To i ne začuđuje s obzirom na milijune ljudi koji su čekali nastavak, pratili vijesti o njegovu napretku, kalkulirati o danu konačnog izlaska i puštanja u prodaju. Među nekoliko stotina takvih strastvenih obožavatelja u Zagrebu bio je, priča se, i jedan koji je po svoj primjerak došao još u 14 sati iako je početak prodaje bio najavljen za ponoć...

Rolls royce među igrama

– To ljudi vole, to je velika stvar. Probao sam odmah i sjajno je – kazao je igrač s kojim smo razgovarali te zaključio:

– Ma gle, to ti je – rolls royce među igrama.

Komentara 14

NI
nigdarnitakbilo
12:35 28.07.2010.

ima ljudi koji imaju beta verziju SC2 već mjesecima...ovaj komentar da imaš igricu btw već deset dana govori - što?...misliš - ilegalnu? misliš - ukradenu? i time se hvališ? hrabro...napiši i svoju adresu, pokaži policiji što misliš i koliko držiš do zakona

CR
crnabitanga
10:12 28.07.2010.

Zašto nitko nije komentirao da igra kad se kupuje online košta 50 eura, ili 60 USD? A kod nas 500 kuna, katastrofa....

VI
vidicmar
08:38 28.07.2010.

ti ljudi defenitivno trebaju više izlaziti van

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije