smjena na vrhu

Odlazak žene koja je BMW pretvorila u automobilskog lidera

BMW shareholder Johanna Quandt smiles as she attends a reception for the former chief executive of BMW, Eberhard von Kuhnheim in Munich, in this July 6, 1999 file photo. Quandt, head of the family that controls German carmaker BMW, has died, a spokesman f
Foto: Reuters/PIXSELL
07.08.2015.
u 11:48


Na njezin nagovor Herbert Quandt kupio je većinski paket dionica

Prije nekoliko dana, u svom domu u Bavarskoj, umrla je Johanna Quandt, milijarderka pod čijim je vodstvom BMW prerastao u najvećeg proizvođača luksuznih automobila na svijetu.

Kao Johanna Bruhn rođena je 1926. u Berlinu, u obitelji povjesničara umjetnosti koja s automobilima, i tehnikom, nije imala nikakve veze. Tijekom školovanja odlučila se za karijeru u bankarstvu, pa je kao bankarska tajnica sredinom 1950-ih upoznala Herberta Quandta, jednog od suvlasnika tvrtke BMW, koji ju je pozvao da prijeđe raditi u njegovu tvrtku, kao njegova osobna tajnica. Poslovni odnos prešao je vrlo brzo na višu razinu, pa su se njih dvoje vjenčali 1960. godine, dobivši ubrzo i dvoje djece.

Rolls kao akvizicija

Johanna je već prije vjenčanja počela znatno utjecati na poslovnu politiku tvrtke, pa je 1959. nagovorila svog budućeg supruga da poveća svoj vlasnički udio u BMW-u, tvrtki koja se nalazila pred bankrotom, na više od 50 posto kako bi spriječio Daimler da preuzme kompaniju.

Ovaj potez pokazao se odličnim, a lansiranjem novih modela automobila u Njemačkoj koja je tada proživljavala gospodarsku ekspanziju donio je veliku zaradu. Tvrtka se posve stabilizirala i počela graditi imidž proizvođača luksuznih sportskih automobila. Sljedećih dvadesetak godina krivulja rasta prodaje strelovito je rasla, no 1982. godine Herbert je umro ostavivši Johanni većinski vlasnički udio u tvrtki.

Umjesto da se uspori rast prodaje, BMW je, pod njezinim punim vodstvom i s novim poslovnim idejama, procvjetao.

Uskoro je tvrtka iz Münchena počela s akvizicijama iz segmenta luksuznih automobila diljem svijeta. U Velikoj Britaniji kupili su Rolls Royce, najprestižniju automobilsku marku na svijetu, ali i Mini Moris, koji su pretvorili u luksuzni mali gradski automobil. .

Nedostupna medijima

Johanna Quandt bila je povučena i nikada nije istupala u medijima. Govorila je kako sve što treba reći kaže zaposlenicima tvrtke, a ne javnosti, a jedini skandal koji ju je okrznuo bile su tvrdnje kako je BMW radio s nacistima za vrijeme Drugog svjetskog rata. Johanna je bila i veliki filantrop, a posebno je pomagala razvoj slobodnog novinarstva.

'Dionice koje je Johanna Quandt posjedovala ostat će u obitelji, a svi njezini projekti idu dalje, uključujući i sve dobrotvorne i filantropske akcije koje je organizirala',  kaže glasnogovornik obitelji.

>>BMW 216d i 218d Ključ u ruke

>>Tri BMW-a utrkivala se autocestom Zagreb-Lipovac

Ključne riječi

Komentara 1

HS
hrvoje.stoic
18:04 07.08.2015.

Hvala joj....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije