Ne izgleda baš pretjerano opako, prva je misao pri pogledu na najsnažniju izvedbu Golfa. Njegovih 300 konja (uz 380 Nm pri 1800-5500/min) iz dvolitrenog TSI turbo benzinskog motora s direktnim ubrizgavanje ulijeva strahopoštovanje, no na karoseriji se ta snaga jedva vidi. Iskaču tek detalji, poput malog slova R, u crno lakirane prednje maske, crnih kočionih kliješta s logom R. Zvuk je ipak nepogrešiv. Moćnim brundanjem motor se javi na pritisak tipke za aktiviranje. Noga je odmah nervoznija na gasu, a plave kazaljke na brzinomjeru samo skaču.
Moćna ergela traži čvrste ruke na volanu. Nije problem, jer DSG automatski prijenos s dvostrukom spojkom i polugicama z aizmjenu brzina na kolu upravljača radi savršeno. Kroz svih 6 stupnjeva prijenosa šalta glatko, neprimjetno, brzo.
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
Savršena kontrola
Svaki imalo snažniji pritisak papučice gasa rezultira zakucavanjem u sjedala. Golf R mami na grijeh. Zavojitu cestu svladava idealnom putanjom. Cestom klizi savršeno, kao po netom podmazanim tračnicama. Vrhunski podešen sportski ovjes svoju ulogu shvatio je ozbiljno. Volkswagenovski tvrd - ali do one granice koja ne narušava udobnost - upotpunjava užitak vožnje. Snažne kočnice u stanju su obuzdavati razigrane konje. Sve funkcionira tako skladno, tako brzo, a opet uz savršen osjećaj sigurnosti i kontrole. Pogon na sva četiri kotača profitira od Haldex spojke pete generacije.
Zatreba li, na stražnje kotače može prebaciti do 100% snage motora.
Ovjes i upravljač podesivi
Uz elektronsku blokadu diferencijala, Golf R ima gomilu elektronskih pomagača koji će, zatreba li, korigirati vozačeve greške. S druge stane, dozvoljava isključivanje ESC-a. Kotrola stabilnosti u testnom R-u se može podešavati, kao i ovjes, rad mjenjača, motora, upravljača.
Već automatski, kad se izvučem iz čvrstih školjkastih sjedala okrenem se i bacim pogled na markantnu stražnjicu, na dvije dvostruke ispušne cijevi. Najljepši Golf koji sam vidio - dobacuje mi u prolazu prijatelj. Nije to Golf... To je Golf R.
Ako se žele utrkivati neka naprave formulu1. Ali problem je što ga tamo muči mali propeti konjić koji to radi bolje od njih pa se preseravaju s cestovnim vozilima koja bi neznam tko i neznam gdje trebao voziti 300 km/h.Golf je bio i ostao mali nekomforni tenk, a ovakav je za neiživljene teenagere.