NAJSNAŽNIJI GOLF

Opakih 300 KS za ubrzanje do stotke ispod pet sekundi

VW Golf R
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
1/7
16.08.2014.
u 10:30

Moćnim brundanjem motor se javi na pritisak tipke, noga je odmah nervoznija na gasu, a plave kazaljke na brzinomjeru samo skaču. Svaki imalo snažniji pritisak papučice rezultira zakucavanjem u sjedala

Ne izgleda baš pretjerano opako, prva je misao pri pogledu na najsnažniju izvedbu Golfa. Njegovih 300 konja (uz 380 Nm pri 1800-5500/min) iz dvolitrenog TSI turbo benzinskog motora s direktnim ubrizgavanje ulijeva strahopoštovanje, no na karoseriji se ta snaga jedva vidi. Iskaču tek detalji, poput malog slova R, u crno lakirane prednje maske, crnih kočionih kliješta s logom R. Zvuk je ipak nepogrešiv. Moćnim brundanjem motor se javi na pritisak tipke za aktiviranje. Noga je odmah nervoznija na gasu, a plave kazaljke na brzinomjeru samo skaču.

Moćna ergela traži čvrste ruke na volanu. Nije problem, jer DSG automatski prijenos s dvostrukom spojkom i polugicama z aizmjenu brzina na kolu upravljača radi savršeno. Kroz svih 6 stupnjeva prijenosa šalta glatko, neprimjetno, brzo.

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

Savršena kontrola

Svaki imalo snažniji pritisak papučice gasa rezultira zakucavanjem u sjedala. Golf R mami na grijeh. Zavojitu cestu svladava idealnom putanjom. Cestom klizi savršeno, kao po netom podmazanim tračnicama. Vrhunski podešen sportski ovjes svoju ulogu shvatio je ozbiljno. Volkswagenovski tvrd - ali do one granice koja ne narušava udobnost - upotpunjava užitak vožnje. Snažne kočnice u stanju su obuzdavati razigrane konje. Sve funkcionira tako skladno, tako brzo, a opet uz savršen osjećaj sigurnosti i kontrole. Pogon na sva četiri kotača profitira od Haldex spojke pete generacije.

Zatreba li, na stražnje kotače može prebaciti do 100% snage motora.

Ovjes i upravljač podesivi

Uz elektronsku blokadu diferencijala, Golf R ima gomilu elektronskih pomagača koji će, zatreba li, korigirati vozačeve greške. S druge stane, dozvoljava isključivanje ESC-a. Kotrola stabilnosti u testnom R-u se može podešavati, kao i ovjes, rad mjenjača, motora, upravljača.

Već automatski, kad se izvučem iz čvrstih školjkastih sjedala okrenem se i bacim pogled na markantnu stražnjicu, na dvije dvostruke ispušne cijevi. Najljepši Golf koji sam vidio - dobacuje mi u prolazu prijatelj. Nije to Golf... To je Golf R.

Komentara 4

DA
Dac
08:29 21.08.2014.

Ako se žele utrkivati neka naprave formulu1. Ali problem je što ga tamo muči mali propeti konjić koji to radi bolje od njih pa se preseravaju s cestovnim vozilima koja bi neznam tko i neznam gdje trebao voziti 300 km/h.Golf je bio i ostao mali nekomforni tenk, a ovakav je za neiživljene teenagere.

TE
Testera
23:17 21.08.2014.

Mali, neudoban i nekonforan, preskup. Jednom rječju niš koristi.

Avatar Milokliz
Milokliz
13:47 18.08.2014.

Golf? Ne hvala. Nemam novaca za održavanje vozila iz WAG koncerna.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije