indian Motocycle

Poglavica u novom pohodu na Route 66

indian motorcycle (1)
Foto: Indian Motorcycle
1/4
21.09.2013.
u 17:00

Tvrtka je zlatne dane imala između dva svjetska rata, a bankrotirala je 1953. godine

Indian, najstariji američki brend motocikala koji je s proizvodnjom započeo davne 1901. godine, vraća se u velikom stilu. Tvrtka koja je zlatne dane imala između dva svjetska rata, a bankrotirala je 1953., pred tisućama fanova na poznatom motorističkom rallyu u Sturgisu u Južnoj Dakoti predstavila je tri nova modela za 2014. godinu. Indian Chief Classic, Indian Chief Vintage i Indian Chieftain modeli su koji se dizajnom i kvalitetom oslanjaju na bogatu tradiciju tvrtke, a koji bi prema rječima vlasnika, Indianu trebali vratiti staru slavu. Indian je naime 2011. preuzela tvrtka Polaris koja je odlučila prekinuti dugogodišnja lutanja prijašnjih vlasnika koja su dovela do velikog pada vrijednosti brenda. Scott Wine, predsjednik Polarisa, na predstavljanju novih modela kazao je:

- Kada smo prije dvije i pol godine preuzeli Indian Motorcycle odlučili smo srce i dušu ovog kultnog američkog brenda oplemeniti vrhunskom tehnologijom i unikatnim dizajnom. Sada imamo tri nova modela koji na najbolji način reflektiraju prošlost Indiana, ali jasno ukazuju i u kojem će smjeru ići i njegova budućnost. Ovo je pobjednički dan za nas, ali i za sve prave ljubitelje motocikala širom svijeta – kazao je Scott Wine.

Prodaja počinje ovaj mjesec

Sva tri predstavljena modela su klasični moderni Cruiser motocikli s prepoznatljivim, masivnim dizajnom. Poluzatvoreni blatobrani, rezervoar u obliku suze, veliki kromirani ispusi i legendarno svjetlo u obliku glave indijanskog poglavice na prednjem blatobranu kultna su Indianova obilježja koja se nalaze na svim modelima. Za pogon je zadužen novorazvijeni moćni V-twin motor Thunder Stroke 111 obujma 1811 cc. Što se tiče osobnosti modela, Indian Chief Vintage, dolazi sa smeđim kožnim sjedalom i bisagama te velikim vjetrobranskim staklom, dok Indian Chiftain ima tvrde bočne kofere te modernu veliku prednju masku. Indian Chief Classic nema bočne kofere i vjetroban te je zapravo osnovni model u ponudi. Zbog toga ima i najnižu cijenu, 18.999 američkih dolara, dok je za Vintage i Chieftain potrebno izdvojiti 20.999 i 22.999 dolara. Prodaja u SAD-u počinje ovaj mjesec, a jedna manja količina motocikala bit će u listopadu dostupna i na europskom tržištu (u Njemačkoj će se cijena kretati od 23.675 do 26.099 eura).

Tvrtka Indian Motocycle je nastala iz Handee Manufacturing Company, tvrtke za proizvodnju bicikala koju je 1897. osnovao George M. Handee. Nakon što se 1900. tvrtki pridružio Carl Oscar Hedstroem, dva bivša biciklistička trkača odlučila su u Springfieldu proizvesti prvi motocikl s jednocilindričnim motorom snage 1,5 KS. U kratkom vremenu sastavili su prototip koji je uspješno prošao sva testiranja te je1902. počela masovna proizvodnja i prodaja prvog Indian motocikla. Godinu dana kasnije Indian je postavio svjetski motociklistički rekord u brzini (90 km/h), a 1905.predstavljen je i prvi trkači motocikl s V-twin motorom iz kojeg se ubrzo razvio i prvi cestovni V-twin motocikl. Svoju sporstki karakter Indian je potvrdio 1911. na poznatoj motorističkoj utrci Isle of Man TT gdje je osvojio prva tri mjesta. U nadolazećim godinama popularnost Indiana je sve više rasla te je on bio uvjerljio najjači motociklistički brend u Americi.

Polaris vraća slavu

Međutim, razdoblje Prvog svjetskog rata donijelo je i prve probleme tvtrki iz Springfielda. Naime, zbog pouzdanosti i snage Indianovih motocikla, američka vojska odlučila je otkupiti gotovu svu proizvodnju modela Powerplus što je dovelo do njegove nedostupnosti na tržištu. Zbog toga su se mnogi trgovci motocikala okrenuli Harley-Davidsonu te je on tako 1920. preuzeo primat u Americi.. Indian se ubrzo oporavio te su proizvedeni njegovi najuspješniji modeli, Scout (1920-1946) i Chief (1922-1953) koje su kao službene koristili iamerička policija i vojska. Netom prije početka Drugog svjetskog rata Indian se po broju prodanih bicikala približio Harley-Davidsonu, ali ga ipak nije uspio prestići. Nakon završetka Drugog svjetskog rata u vlasništvo Indiana je ušla grupacija na čelu s Ralph. B. Rogersom, koja je prekinula proizvodnju Scouta i započela proizvodnju lakih motocikala 149 Arrow i Super Scout 249.

Ubrzo je proizvodnja svih tradicionalnih Indianovih \'teških\' motocikala svedena na minimum, što je u konačnici dovelo do bankrota tvrtke 1953. godine. Nakon toga Indian je promijenio nekoliko vlasnika koji su pod njegovim imenom pokušavali prodavati motocikle (poput engleskog Royal Enfielda), ali je krajnji rezultat bio prilično neuspješan. Prije dvije godine Indian je preuzeo Polaris koji je s tri novorazvijena modela na najboljem putu da vrati staru slavu brendu koji je nekad bio broj 1 među motociklima u Americi. Polaris je jedna od vodećih svjetskih tvrtki u proizvodnji ATV i Quad vozila, skutera za snijeg i malih komercijalnih i vojnih vozila. Indian motocikli proizvodit će u tvornici u Spirit Lakeu u Iowi, dok će se njegov motori slagati u Osceoli u Wisconsinu.

>> Tehnološka revolucija nije zaobišla ni dvokotače

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije