Meso svakodnevno jede svaki četvrti Hrvat, što jasno govori o popularnosti ove namirnice, no dublja analiza govori kako su građani cjenovno sve osjetljiviji te da se manje konzumiraju skuplje vrste mesa i mesnih prerađevina kao što su teletina, janjetina, pršut i kulen, pokazalo je istraživanje agencije Hendal za magazin Ja Trgovac.
Onih koji svakodnevno jedu meso ove godine je u usporedbi s istim razdobljem iz 2022. godine za 5% više, odnosno 25%. Ipak, najviše je onih koji meso konzumiraju nekoliko puta tjedno, 64%, dok ih je prije dvije godine bilo 5% više. Razmjerno manji udjeli odnose se i na manje učestale konzumacije pa je tako ove godine 6% onih koji meso jedu nekoliko puta mjesečno, a 2% ispitanika kaže da meso jede rijetko. Da ne jede meso ističe svega 3% ispitanih građana.
Piletina je uvjerljivo najpopularnija vrsta mesa koju najčešće konzumira 53% građana, što je 2% manje nego u 2022. godini. Na drugom je mjestu svinjetina s 36% udjela uz 4% rasta, dok su ostale vrste mesa značajno manje popularne. Tako se za teletinu najčešće odlučuje 7% građana, puretinu bira 3%, a janjetinu svega 1% konzumenata mesa u Hrvatskoj, pokazalo je istraživanje.
VEZANI ČLANCI:
Kada je pak riječ o tome koju vrstu mesa najviše vole onda su dobiveni rezultati podosta drugačiji od onoga što se najčešće konzumira. Naime, iako su piletina s 38% (pad od 1% u odnosu na 2022.) te svinjetina s 26% (rast od 5%) i ovdje na vrhu poretka omiljenih vrsta mesa, ipak su njihovi udjeli značajno manji. Teletinu i janjetinu kombinirano preferira gotovo 30% građana – teletinu 18% (+1%), a janjetinu 12% (-3%) građana, a zapravo ih konzumira svega 8% njih, što govori da ih si mnogi ne mogu priuštiti.
Kod kategorije mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda hrvatski građani najčešće konzumiraju slaninu te ih je ove godine 6% više, odnosno ukupno 39%. To znači da četiri od 10 konzumenata kategorije najčešće jedu špek, a dvostruko manje kobasice (19% građana ili za 1% manje nego prije dvije godine). Odmah iza je šunka sa 17% udjela u oba istraživanja, dok su u 2024. godini manju popularnost imali pršut s 8%, parizer sa 6%, kulen s 4% i vratina s 2%. I tu je jasno da pršut i kulen, koji su najskuplja stavka, kupuje 12% građana, a preferira ih višestruko veći udio od 43%.