OBLJETNICA

Renault 5 Turbo slavi 40. rođendan

Foto: Renault
1/4
19.04.2020.
u 13:00

Proizveden u Alpineovoj tvornici u Dieppeu, Renault 5 Turbo ubrzo je pronašao ciljanu publiku - vozače koji su spremni ukrotiti 160 konja koje razvija 1,4-litreni četverocilindarski motor Cléon-Fonte, smješten straga u sredini

Renaultu nisu bile dovoljne pobjede koje je zahvaljujući motorima s turbopunjačem ostvario u utrkama 24 sata Le Mansa i Formuli 1 krajem 70-ih, već se odlučio okušati i u reliju. Model koji je osmislio Jean Terramorsi i konstruirao Yves Legal razvijen je stoga posebno za relije. Terramosi i Legal u tu su svrhu konstruirali i patentirali 400 modela.

Prvi model Renaulta 5 Turbo predstavljen je na Pariškom salonu automobila 1978. Osvanuo je na brojnim naslovnicama zahvaljujući smještanju motora straga u sredini i širokim kotačima koje uokviruju još širi stražnji blatobrani. Ostavljao je dojam Renaulta 5 na steroidima.

Proizveden u Alpineovoj tvornici u Dieppeu (ukupno 4857 primjeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku – one koji su spremni ukrotiti njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litreni četverocilindarski motor Cléon-Fonte, smješten straga u sredini. Premda je ovaj model isprva bio opremljen aluminijskim vratima i krovom te novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. bio je dostupan u inačici Turbo 2 koja je zadržala tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svojeg prethodnika. Uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijski dijelovi karoserije promijenjeni su kako bi se snizila cijena.
Vozili su ga slavni vozači relija kao što su Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi. Jean Rangotti proslavio ga je na reli utrkama diljem svijeta. S njim za upravljačem, Renault 5 Turbo osvojio je Reli Monte Carlo 1981. i brojne druge relije.

Renault 5 Turbo, inače, bio je perjanica modela Renault 5, predstavljenog 1972. i već tada dostupnog u deset inačica. Pokretao ga je već spomenuti motor obujma 1397 cm3 i najveće snage 160 KS pri 6400 o/min, temeljen na motoru koji je pokretao Renault 5 Alpine. Garrettov T3 turbopunjač imao je maksimalan pritisak od 860 g/cm2.

Razvijan je s namjerom sudjelovanja u automobilističkim sportovima jer se Renault želio vratiti međunarodnim reli utrkama s vozilom koje bi konkuriralo u samom vrhu. Prvi su put momčadi učinile upravo suprotno od uobičajenog. Renault 5 Turbo prvenstveno je razvijen kao trkaći automobil, a tek su nakon toga odlučili proizvesti serijsku inačicu u kojoj će iskoristiti sve što su inženjeri naučili sudjelovanjem u automobilističkim sportovima. Za razliku od serijskih modela Renaulta 5 s prednjim pogonom, Renault 5 Turbo imao je stražnji pogon koji mu je osiguravao maksimalno prianjanje.

Komentara 6

Avatar BettyBU97
BettyBU97
13:03 01.05.2020.

w︆︅w­︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅­︆e­­­­x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅­u︅︆b

Avatar MariaHA90
MariaHA90
14:23 26.04.2020.

w︆︅w︅︆w︆︆.︆︆Lo︆︅v︅︆e︆︆x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅u︅︆b

Avatar KimberlyAI98
KimberlyAI98
00:11 26.04.2020.

w︆­w︆­w︆­.︆­k︆­i︆­s︆­s︆­i︆­a︆­.︆­c︆­l︆­u︆­b

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije