Japanski automobilski gigant Nissan jučer je potvrdio kupnju 34% udjela u društvu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) za 237 milijardi jena (2,28 milijardi dolara), čime je postao najveći dioničar šestog po snazi japanskog proizvođača automobila. Posljedica je to krize Mitsubishija u koju je zapao proljetos kada se doznalo da je manipulirao službenim mjerenjima potrošnje goriva zbog čega mu je vrijednost dionica pala 15%.
Nissanovim preuzimanjem Mitsubishi je postao dio alijanse Renault – Nissan čime će, kako tvrde, njihov francusko-japanski savez nastao 1999. kao posljedica velike krize u poslovanju Nissana postati jedna od tri najveće grupacije proizvođača automobila u svijetu.
Alijansa je u 2015. bila četvrta grupacija prema prodaji, s 8,5 milijuna automobila, iza Toyote, Volkswagena i General Motorsa. Uz Mitsubishi, koji je 2015. prodao 1,05 milijuna automobila i uz povećanje prodaje Renaulta, Nissana i posebno Lade, koja je u 2015. podbacila, nadaju se da će prestići američki GM.
Nissanov predsjednik i glavni direktor Carlos Ghosn objasnio je da će Nissan i MMC surađivati u nabavi i snažnijoj lokalizaciji proizvoda, dijeliti tvornice, platforme i tehnologiju te povećati prisutnost obiju marki i na razvijenim tržištima i onima koja su još u razvoju.
– Spajanjem Nissana, Mitsubishija i Renaulta nastaje globalna velesila. Pomoći ćemo Mitsubishiju da otkloni probleme u poslovanju koji nisu vezani uz financijsko poslovanje jer ima snažnu bilancu, već uz nedostatak povjerenja kupaca. Alijansa će uz njega će prodati više od 10 milijuna vozila i ući među tri najveća proizvođača – kazao je Carlos Ghosn, koji predviđa da će partnerstvom s Mitsubishijem Nissan ostvariti korist u iznosu od 24 milijarde jena u fiskalnoj 2017., a 2018. taj bi iznos mogao narasti i do 60 milijardi jena. Očekuju rast vrijednosti dionice od 4 jena po dionici u fiskalnoj 2017. i 10 jena po dionici u fiskalnoj 2018. godini.
>> Novi Scenic u klasu unosi još više komfora, sigurnosnih tehnologija, ali i serijske 20-inčne kotače
Sad će francuzi i ovaj brend uništiti sa svojom "kvalitetom".