Tesla Model 3, jedan od automobila koji se početkom iduće godine očekuju na europskom tržištu, izložen je prošlog petka u središtu Zagreba, kao jednom od prvih gradova u Europi gdje se mogao javno vidjeti.
Konkretan model je 10.500. proizveden. Isporučen je u travnju austrijskoj tvrtki ecar-rent.com, ali u SAD-u, pa se u Europi ne smije voziti po javnim prometnicama.
Pogledajte video Tesle:
Domet 350 ili 500 km
Obavili smo “sitzprobe”, sjeli za upravljač i možemo reći da je prvi dojam vrlo dobar. Materijali su kvalitetni (koža, imitacija drva, klavirski lak plastika...), a kokpitom dominira 15” ekran preko kojeg se upravlja svim funkcijama. Kokpit je zaista minimalističan bez ijedne fizičke tipke.
– Radi se o modelu s većim paketom baterija od 75 kWh s kojima je domet Modela 3500 km, a cijena auta je 49.000 dolara bez poreza. U Americi su porezi na električni automobil od 6-9 %, dok ćemo u Austriji platiti 20% koliko iznosi naš PDV. Isprobali smo ga, odvozili više od 2000 km i možemo reći da je domet s jednim punjenjem zaista realan i da se može napraviti oko 500 km. Naručili smo 10 komada i očekujemo da će prvi primjerci u Europu s europskom homologacijom stići početkom 2019. godine. Cilj je našu cijelu gamu od 45 električnih automobila zamijeniti s Tesla Modelom 3 – rekao nam je Christian Fries iz ecar-rent.com-a, koji je na zagrebačkom Cvjetnom trgu izložio Teslu 3 u sklopu projekta “Domovina Nikole Tesle”, u suradnji s tvrtkom koja organizira i Nikola Tesla rally električnih vozila u Hrvatskoj.
Proizvodnja 7000 auta tjedno
Nakon predstavljanja “narodnog električnog auta” Tesla Modela 3, čija je osnovna cijena 35.000 dolara za verziju s baterijom kapaciteta 50 kWh (domet 350 km), u cijelom je svijetu zavladao veliki interes za novim automobilom američke tvrtke ekscentričnog Elona Muska i u kratkom je vremenu naručeno više od 400.000 automobila. Ali, brzo nakon početka proizvodnje pojavili su se problemi pa proizvodnja debelo kasni i naručitelji zapravo ne znaju kad će im se isporučiti automobili.
– Jamstva nikakvih nemamo, ali s obzirom da se nedavno proizvodnja ustabilila na 7000 automobila tjedno, nadamo se da ćemo brzo dobiti naručene aute – kaže Fries.
Osnovni model čija je cijena 35.000 dolara uz hrvatski bi PDV od 25% (trošarina na aute na struju se ne plaća) trebao stajati 43.750 dolara (275.625 kuna), možda nešto više zbog dodatnih troškova poput prijevoza. Uz moguće poticaje još i manje.
Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:
Radi se o modelu s većim paketom baterija od 75 kWh s kojima je domet Modela 3500 km?3500 km!?