Obljetnica

Slavna Renault “četvorka” treći je najprodavaniji auto u povijesti

renault4 (1)
Foto: renault
1/8
22.12.2010.
u 14:39

Ove godine Renault 4 slavi 50. obljetnicu od početka proizvodnje, a od njega su u povijesti prodavaniji samo VW Buba i Fordov Model T

Renault 4, ili jednostavno “četvorka”, istinska automobilska legenda, slavi 50. obljetnicu od početka proizvodnje. Već samo podaci da je s više od osam milijuna prodanih primjeraka u više od 100 zemalja svijeta treći najprodavaniji model u povijesti i uvjerljivo najprodavaniji francuski automobil, te da se gotovo bez većih promjena proizvodio 33 godine (od 1961. do 1994.), daje mu kultni status.

Od četvorke su prodavaniji samo VW Buba i Fordov Model T. A da ne govorimo da se i danas, 16 godina nakon prestanka proizvodnje, “četvorke” mogu sresti na prometnicama diljem svijeta. Sve je krenulo 1956. godine, kada je tadašnji Renaultov šef Pierre Dreyfus osmislio projekt nazvan “plave traperice”. Bilo je to kodno ime za razvoj automobila koji je trebao biti svestran, jeftin i popularan, baš poput navedenog odjevnog predmeta. Nakon pet godina razvoja predstavljen je Renault 4. Ubrzo je zbog svoje praktičnosti, pristupačne cijene i sposobnosti da se prilagodi svim vrstama korištenja postao pravi hit. Samo šest godina nakon početka proizvodnje prodano je više od milijun primjeraka. “Četvorka” se proizvodila u čak 27 zemalja - pored Francuske, čak i u Australiji, Čileu i na Filipinima. Šest od deset proizvedenih Renaulta 4 prodano je izvan domaćeg tržišta. Nama najbliža tvornica bila je slovenska tvornica Revoz u Novom Mestu, iz koje je izašla i posljednja četvorka 1994. godine. Proizvodnja je službeno prestala 1992. godine oproštajnom serijom "bye-bye", ali se u Maroku i Sloveniji u malim količinama proizvodila još dvije godine.

Osim osnovne verzije, Renault 4 proizvodio se u nekoliko izvedbi - od dostavnjaka, modela s pogonom na četiri kotača do kabrioleta. Koristio se na off-road utrkama i bio je omiljeno prijevozno sredstvo za mlade ljude avanturističkog duha koji su ga, zahvaljujući robusnom podvozju, mogli voziti i izvan asfalta. Sudjelovao je i na rallyju Monte Carlo i Paris-Dakar.

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar John_Paul_McQueen
John_Paul_McQueen
00:16 30.12.2010.

ahh....renolka šerajzlin....budi neka prošla vremena odlaska na more, pretrpana, samo se ljuljala u zavojima, a motor šaptao..... a koliko je samo vina i cementa prevezla, ko prosječni Tamić..... RESPECT

PK
ptica.kos
01:01 31.12.2010.

legenda je bila ta četvorka.

CA
calimero
17:17 01.01.2011.

ko je vozio četvorku nikad je neće zaboraviti, još nikada nije napravnjen auto koji je imao tako udobna sjedala.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije