Alfa Romeo Giulia i Stelvio modelske godine 2021. stigli su na hrvatsko tržište. Osim novih elemenata opreme i zanimljivih opcija motorizacije, mogu se pohvaliti cijenom nižom od dosadašnje. Za povoljniju cijenu većinom su zaslužni bolje složeni paketi opreme koji sada serijski obuhvaćaju mnoge stavke koje je ranije trebalo doplatiti. Niža emisija ispušnih plinova kod motora najnovije generacije - u kombinaciji s promjenama na sustavu obračuna posebnog poreza na motorna vozila - također se odrazila na ukupnu cijenu automobila.
Najatraktivnijia verzija Alfe Stelvio, izvedba s dizelskim motorom 2,2 JTD od 190 KS te s opremom Super, sada stoji 325.000 kuna, što je ušteda od oko 40.000 kuna. U osnovi svi modeli u ponudi sada imaju pogon 4x4 i automatski ZF mjenjač s 8-stupnjeva prijenosa te s aluminijskim komandama za ručno mijenjanje brzina na kolu multifunkcionalnog i grijanog sportskog upravljača. Novi su paketi opreme Ti (turismo internazionale), Veloce, te napredni sustav ADAS. Motornu gamu i dalje čine benzinci 2,0 TB od 200 i 280 konjskih snaga te 2,2. JTD dizelske opcije sa 160, 190 KS ili 210 konja.
Vrh ponude je Quadrifoglio Verde 2,9 V6 Bi-turbo od 510 KS. Povodom dolaska noviteta na tržište, isprobali smo 4-cilindarskog benzinca od 200 konja u Sprint inačici te s Q4 pogonom na sve kotače. Odiše kombinacijom dinamike i luksuza. Alfini klasični sportski elementi nameću se već na prvi pogled, dizajn je utegnut, detalji dobro naglašeni.
Novi 8,8-inčni Multi-Touch zaslon interaktivan je, informativan i jednostavan za korištenje. Instrumentna ploča sa 7” TFT zaslonom u boji pruža kompletan pregled novih sustava za aktivnu sigurnost i postavki vozila. Kožom presvučena grijana kožna sjedala udobna su i pružaju dobar oslonac. Prvi SUV ove talijanske marke izgleda odlično, a već serijski stiže bogato opremljen. Novost je i ADAS, odnosno paket naprednih sustava za pomoć vozaču dostupan na Giuliji i Stelviu. Ovi sustavi automobilima omogućuju da ponude najvišu razinu autonomne vožnje u savršenoj ravnoteži između užitka u vožnji i sustava pomoći.
To je razina 2 autonomne vožnje, koja se postiže kada vozač (u određenim uvjetima) putem elektroničkih sustava može automobilu prepustiti upravljanje gasom, kočnicom i upravljačem. Vozač u svakom trenutku mora kontrolirati situaciju i ruke držati na upravljaču. Stelvio MY21 ima, primjerice, aktivnu pomoć pri zadržavanju voznog traka, Active Blind Spot Assist, aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova i inteligentnu kontrolu brzine, pomoć u zastoju u prometu i pomoć na autocesti, nadzor pažnje vozača.
Osim dinamičnim izgledom, Stelvio se ističe i dinamičnim performansama. Koliko dinamičnim, vozač može podesiti na DNA izborniku. Nama je najdraži sportski mod “Dynamic”, kad mjenjač i odziv papučice gasa postaju brži, upravljač direktniji i čvršći, trakcija na razini sportskih modela. U tom modu njegovih 200 konja sasvim se solidno razmašu, iako pripadaju donjem dijelu motorne ponude. Stelvio u vožnji pruža solidnu dozu užitka, upravljiv je, agilan i komforan, čemu doprinosi i njegova savršeno raspoređena težina.