RIMAC PREDSTAVIO VERNE

Strani mediji raspisali se o robotaksiju, istaknuli su zanimljive detalje: 'Dobra ideja'

Robotaksi Verne
Foto: Verne
1/15
27.06.2024.
u 11:05

TopGear je istaknuo kako će Verne "svoj koncept opremiti kliznim vratima u stilu Peugeota 1007 kako bi ulazak i izlazak bio malo lakši"

Mate Rimac, osnivač Rimac Automobila, jučer je predstavio projekt robotaksija. Javnosti je njegova kompanija koja se bavi robotaksijima bila poznata kao Project 3 Mobility, no u ponedjeljak je objavljeno kako će se usluga zvati Verne – po slavnom piscu Julesu Verneu. U ožujku je kompanija najavila kako službeno kreće prva faza testiranja robotaksija, a Rimac je jučer kazao kako će se robotaksiji poboljšavati i učiti na pogreškama. Istaknuo je da će autonomni automobili spasiti mnogo života.

"Nikad neće napraviti ništa ludo. Kako nema vozača, nikad vam neće moći otkazati vožnju. Bit će jednostavno za korištenje. Nikad vam nećemo poslati prljav auto. Uvijek će biti čist", istaknuo je Rimac. Usluga će, kako su naveli iz kompanije, biti pokrenuta u Zagrebu 2026. godine. O predstavljanju robotaksija pisali su i strani mediji, a većina njih imala je pozitivne komentare. 

"Rimac s električnih superautomobila prelazi na robotaksije", istaknuo je portal The Verge. U članku predstavlja Matu Rimca te ističe kako je on napravio rekordni hiperautomobil Nevera te preuzeo kontrolu nad Bugattijem. "Rimac radi na autonomnoj tehnologiji od 2017., a 2021. tvrtka je od EU dobila 200 milijuna eura za razvoj robotaksija", piše The Verge te dodaje kako je tvrtka dobila sredstva od Hyundaija i Kije. "Danas Rimac želi dokazati da novac ne ide uzalud", dodaje portal, govoreći o jučerašnjem predstavljanju vozila. 

"Verneovo prvo vozilo izgleda radikalno drukčije od većine samovozećih automobila na cesti danas. Verne robotaksi uglađeniji je i mnogo manji s cjelokupnim izgledom hatchbacka s dvoja vrata. Unutrašnjost je luksuznija od prosječnog robotaksija. I dvoja klizna vrata vozila svakako privlače pozornost, a Rimac kaže da su dizajnirana za lakši ulazak", stoji u nastavku.

TopGear je istaknuo kako će Verne "svoj koncept opremiti kliznim vratima u stilu Peugeota 1007 kako bi ulazak i izlazak bio malo lakši". "Za razliku od 1007, interijer vam neće nasmrt dosaditi. To je zato što mu je cilj biti manje automobil, a više životni prostor. Nestala je konvencionalna nadzorna ploča, a na njenom će mjestu biti golemi zaslon od 43 inča i audio-set sa 17 zvučnika", stoji u nastavku.

Portal je pohvalio još jednu predstavljenu značajku, a to je aplikacija: "Aplikacija je super jer će korisnici moći prilagoditi svoje zahtjeve prije nego što vozilo stigne na određeno mjesto preuzimanja. Od postavki udobnosti sjedala i unutrašnjeg osvjetljenja do temperature i čak opcija mirisa (ha?), Verne kaže da želi da se osjećate kao da posjedujete vozilo svaki put kad uđete u njega. Iako to nije slučaj. Dobra ideja."

VEZANI ČLANCI:

Portal Autoevolution imao je manje riječi hvale, a u naslovu je naveo: "Rimac krade svaku robotaksi ideju Elona Muska i pretvara je u Vernea".

"Ne samo da je dizajn automobila sličan, već koncept rada i funkcije aplikacije za pozivanje vožnje pokazuju da je Mate Rimac pazio na sve što je Musk obećao", piše taj portal te u nastavku ponavlja: "Dok Rimac na tehnologiji autonomne vožnje radi od 2017., Verneov robotaksi izgleda kao očigledna kopija robotaksija Elona Muska".

"Jedno od najvećih pitanja koje će ljudi postaviti o Rimac Verne robotaksiju jest tko proizvodi softver za autonomnu vožnju. Kao što su Tesla i druge robotaksi tvrtke pokazale, postizanje autonomne vožnje daleko je od trivijalnog, zahtijevajući goleme računalne resurse. Rimac je najavio da će njegov robotaksi upotrebljavati tehnologiju autonomne vožnje Mobileye Drive. To uključuje kamere, lidar i radarske senzore koji su elegantno integrirani u karoseriju automobila kako ne bi izgledao kao Frankensteinovo vozilo", navodi Autoevolution.

 

GALERIJA Pogledajte prve fotografije robotaksija: Usluga Verne trebala bi se koristiti od 2026.
Robotaksi Verne
1/15

Portal Driven Car Guide poručio je svojim čitateljima kako se Verneov robotaksi razlikuje od bilo kojeg drugog samovozećeg automobila koji su vidjeli. "Rimac, proizvođač glasovitog električnog superautomobila Nevera, ponovno je uzbudio automobilsku industriju predstavljanjem svog elegantnog robotaksija Verne", piše portal i dodaje kako se Verne "ističe svojom karoserijom u stilu kupea koja ima više sportsku estetiku od tipičnih autonomnih automobila".

"Jedan od najintrigantnijih aspekata Vernea je nepostojanje tradicionalnih brisača. Kako će se vozilo nositi s nepovoljnim vremenskim uvjetima, ostaje vidjeti, ali to je hrabar potez koji pokazuje Rimčevu predanost futurističkom dizajnu", piše Driven Car Guide.

Komentara 3

KA
kantalonac
18:13 27.06.2024.

Ajmo malo razmisliti o čistoj praksi. Želio bih nede odgovore na ova pitanja. - da bi u prometnim uvjetima npr. u Zagrebu, bilo kakva autonomna vožnja mogla funkcionirati, morala bi koristiti posebno obiljeđene trake da se ne može miješati sa ostalim prometom koji je toliko nepredvidiv da bi takvo vozilo više vremena provelo u kočenjima nego u vožnji. - gdje bi se vozila zaustavljala da korisnicu uđu u vozilo? Na autobusnom stajalištu, na taksi stajalištu, na kolniku sa sva četiri upaljena? Šta je onda sa sigurnošću korisnika? - ako taxi vozila moraju biti duža od 4 metra, imati uvjetovano mjesta za 4 putnika, imati najmanje 4 vrata i manje od 5 godina starosti, te uskoro i QR code vozača, što će onda biti VERNE? Kaže Mate - robotaxi. Pa to je svejedno taxi. Ako se robotaxiju dopusti da ne ispunjava navedene osnovne uvjete, onda se tih uvjeta ne moraju pridržavati niti taxi vozila sa vozačima. - da li će morati imati oznaku taxi na krovu i oznake firme na bokovima ako će raditi istu uslugu? - ima još brdo toga za drugi put.

TM
trade_mark
13:49 27.06.2024.

sve je to lijepo i krasno, ali zar je to stvarno nešto što nama treba??? šta se nije te novce moglo upotrijebiti za nešto korisnije i potrebnije?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije