lak s magnetnom levitacijom koja se ne opskrbljuje električnom energijom mogao bi već 2020. godine prometovati postojećim željezničkim prugama kojih u svijetu ima milijardu i 500 milijuna kilometara.
Levitirajući vlakovi postoje u Kini i Japanu, ali jako su skupi te se za njih treba izgraditi posebna pruga. No kad je riječ ovoj novoj o tehnologiji nazvanoj IronLev, moguće je koristiti postojeće tračnice.
Mladi talijanski inženjeri Lorenzo Andrea Parrotta, Adriano Girotto i Luca Cesaretti pokazali su nam u Spresianu pokraj Trevisa prototip platforme s revolucionarnom tehnologijom magnetne levitacije. Kotači su zamijenjeni magnetnim žlijebom koji lebdi iznad tračnica. Talijanski inženjeri iz startupa Ales Tech surađivali su i na projektu Hyperloop vizionara i milijardera Elona Muska.
Upravo nakon što je Musk poslao raketu s automobilom Tesla prema Marsu bio sam u laboratoriju gdje nam je predstavljena lebdeća platforma. Na nju je postavljen dvije tone težak automobil Tesla. Platformu sam vukao jednom rukom s minimalnom snagom.
“Uz pomoć magnetne levitacije moguće je vagon od 10 tona pomaknuti snagom potrebnom za podizanje tereta od 10 kilograma”, objašnjava inženjer Parrotta. Na postojećim prugama vozit će brzinom od 500 km na sat. Troškovi putovanja vlaka bit će minimalni.
Nemoguće je i da vlak iskoči iz pruge jer je magnetski “prilijepljen” za tračnice i, što je veća sila koja bi ga izbacivala, to je veća sila koja ga drži za tračnice.
Ako nesto od silne elektronike otkaze pri 500 km/h ili se nesto desi na tracnicama od svega nece ostati niti naljepnica.