Zapelo na baterijama

Kriza u Tesli: umjesto 20.000 mjesečno isporučili samo 1550 Modela 3

Tesla Model 3
Foto: LUCY NICHOLSON/REUTERS/PIXSELL
1/7
08.02.2018.
u 18:19

Problem je s proizvodnjom baterija, Tesla i dobavljači jednostavno ne mogu proizvesti dovoljno baterija za Model 3

Trebao je to biti automobil koji će duboko uzdrmati automobilsko tržište. Nakon njegova izlaska na tržište više ništa nije trebalo biti isto kao prije. Prvi pravi električni automobil koji će ponuditi dovoljnu autonomiju da ga požele i kupci koji nisu ekološki entuzijasti i to po cijeni od 35.000 dolara, što si mogu priuštiti i pripadnici srednjeg sloja. Tesla Motors, američki proizvođač električnih automobila, dokazao se hvaljenim Modelom S, luksuznim automobilom na struju koji je u cijelom svijetu ostvario velik uspjeh. No, s cijenom od 70.000 do 90.000 dolara mogu si ga priuštiti tek rijetki.

Zbog toga je Model 3, predstavljen u ljeto 2017. godine, trebao postati prvi Teslin “narodni” automobil. I kupci su bili oduševljeni. Na neviđeno je rezervirano 600.000 automobila za koje je svaki kupac uplatio 1000 dolara akontacije. Tako je Tesla Motors uprihodio 600,000.000 dolara.

Ali, odmah nakon početka proizvodnje u kolovozu 2017. nastali su problemi. Umjesto planiranih 20.000 automobila mjesečno, tvornica je u posljednjem tromjesečju 2017. godine proizvela i isporučila samo 1550 Modela 3.

Tesla Model 3
1/12

– Očekujemo da ćemo uskoro tjednu proizvodnju Modela 3 brojiti u tisućama – rekao je vlasnik Tesle Elon Musk, pohvalivši se da su u zadnja tri mjeseca 2017. godine isporučili 29.870 vozila odnosno 27% više nego u istom razdoblju 2016. Uz 1550 komada Modela 3, isporučeno je 15.200 Modela S i 13.120 Modela X. U cijeloj 2017. godini Tesla Motors isporučio je 101.312 automobila, što je 33% više nego godinu prije.

Ali, kada će krenuti masovnija proizvodnja Modela 3, zanima više od pola milijuna kupaca koji su uplatili automobil. U međuvremenu ih je više od 100.000 odustalo i zatražilo povrat udjela od 1000 dolara, ali su ih zamijenili drugi naručitelji koji vjeruju da će u roku od 12 do 18 mjeseci od narudžbe i uplate akontacije dočekati isporuku toliko željenog automobila.

Posljednje informacije iz američkih medija govore da bi se proizvodnja ipak trebala uskoro povećati.

– Do kraja ožujka planiramo povećati proizvodnju na 10.000 Modela 3 mjesečno, a do kraja lipnja na 20.000 automobila – objavili su iz Tesla Motorsa.

Sada će ponovno morati uvjeriti ulagače i kupce da će uspjeti bitno ubrzati proizvodnju. Zbog velikih investicija u Model 3 i novu tvornicu baterija Tesla Motors je u trećem tromjesečju zabilježio najveći kvartalni gubitak u povijesti tvrtke – 619,4 milijuna dolara, u odnosu na dobit od 21,9 milijuna dolara u istom razdoblju lani.

Gdje je zapelo?

Očekivano, problem su baterije, koje su još uvijek najskuplji i najkompleksniji dio električnog automobila. Tesla jednostavno ne može izraditi dovoljno baterija koje bi garantirale 354 km dometa s jednim punjenjem za svaki Model 3 automobil. Zbog toga je i sam Elon Musk nedavno izjavio da će radije kasniti s isporukama nego producirati nedovoljno kvalitetne automobile.

Proizvodnja baterija ključna je za proizvodnju električnih automobila i Tesla Motors, svjestan toga, početkom 2017. otvorio je novosagrađenu megatvornicu litij-ionskih baterija, najveću na svijetu, u kojoj u suradnji s japanskim Panasonicom proizvodi baterije za svoje automobile. Ali, u 2017. godini nisu ispunili plan i zbog toga proizvodnja automobila, pogotovo Modela 3, kaska.

Problem je u tome što Panasonic ne može isporučiti dovoljno novih cilindričnih 2170 litij-ionskih baterijskih ćelija. Ni dobavljači iz Južne Koreje zasad ne mogu pratiti planirano povećanje proizvodnje Tesla Modela 3, pa proizvodnja baterija u novoj Teslinoj megatvornici baterija u blizini Rena u američkoj saveznoj državi Nevadi nije na planiranoj razini.

Kako će priča o Modelu 3 završiti, teško je prognozirati. Hoće li veliki vizionar Elon Musk, koji je u jeku zastoja proizvodnje Modela 3 pompozno predstavio novu generaciju Tesla Roadstera koji do stotke stiže za 1,99 s i juri 400 km/h te ima domet od 1000 km, kao i Teslin kamion na struju Semi s autonomijom od 800 km i nosivosti od 36 tona na kraju posustati ili uspjeti? To su efektna vozila budućnosti, ali kupci Modela 3 žele što prije svoj automobil. Budu li oni zadovoljni i ostane li cijena na razini od 35.000 dolara, Model 3 bi zaista mogao promijeniti automobilsku povijest.

Pogledajte i galeriju 10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Tesla Model 3
1/11

Komentara 15

Avatar tabadjija
tabadjija
19:27 08.02.2018.

Pa ovo je vijest stara par mjeseci. O ovome se na internetu raspravljalo proslu godinu, a vi sad o tome pisete?

VJ
Vl jedi govna
19:22 08.02.2018.

Samsungu je ostalo od Note7 podosta baterija, nek uzme cijeli lager i doda gratis protupožarni aparat u bunker i sve je riješio nabrzake

Avatar hrvoje horvat
hrvoje horvat
19:42 08.02.2018.

Stara priča koja je poslužila da se "usput" spomene voljeni Yugo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije