Renault je oduvijek znao predvoditi trendove. Nepotrebno je spominjati uspjeh prve generacije Twinga, koji se ne može ponoviti, no razloga za nazadovoljstvo nema ni s aktualnom, trećom generacijom. Model koji se proizvodi u Sloveniji nastao je u suradnji s Daimlerom, pa s iste proizvodne trake silazi i Smart Forfour. Prije ljeta na domaće tržište pristiglo je obnovljeno izdanje koje smo isprobali u najbogatijem Intens izdanju i sa snažnijim motorom.
Inače, na raspolaganju su dva benzinca, a svaki od njih dobio je dodatnih pet konjskih snaga. Osnovni je jednolitreni atmosferski SCe od 75 KS, dok je testni primjerak pogonio moderniji i snažniji motor, 0,9-litreni TCe opremljen turbopunjačem, najveće snage 95 KS. Mnogi će reći da za gradski automobil nije ni potrebno tih 20 konja više. Istina, no želite li ipak skoknuti i izvan grada, nadoplata od 6500 kuna kod najbogatijeg paketa opreme (snažniji motor ide samo uz Intens paket opreme) i nije velika.
Dovoljno snažan za autocestu
Motor je to kojim se mirno možete uputiti i na dulja putovanja, i autocestom, ne samo lokalnim cestama, a bez problema ćete parirati većim i snažnijim vozilima. Putna brzina nešto viša od 130 km/h nije problematična. Potrošnja u gradu od nekih 5,5 l/100 km pa do litre više izvan grada, dakako uz malo više pritiskanja papučice gasa, dobar je rezultat.
Prostora u unutrašnjosti ima sasvim dovoljno za vozilo dugo 361,4 centimetra. Četiri osobe smještaju se uz zavidnu razinu komfora, no neka ne računaju na previše prtljege, s obzirom da je na raspolaganju prtljažnik od 210 litara. Imajte na umu još jednu stvar. Nikako nemojte na dulji put u prtljažnik stavljati neku lakokvarljivu hranu. Naime, s obzirom da je treća generacija Twinga opremljena straga postavljenim motorom, bez obzira na termičku zaštitu, stvari u prtljažniku se dobrano ugriju. Prednost straga postavljenog motora, odnosno stražnjeg pogona su odlične manevarske sposobnosti i izvrstan krug okretanja od svega 8,75 metara, što je najbolji rezultat u klasi. Privlačnost Twinga je u njegovoj simpatičnosti i detaljima. Kod testnog primjerka to je svakako njegova mango žuta boja.
Upečatljivi žuti detalji
Detalji u istom tonu preneseni su i na putničku kabinu, otvore ventilacije, okvir oko instrumentne ploče, detalje na u upravljaču i oko mjenjača... Početni Twingo starta s 69.650 kuna, za osnovni motor i Life paket opreme, a snažniji testni turbobenzinac uz najbogatiji Intens paket opreme stoji 90.650 kn. S popisa dodatne opreme testni model ima crne presvlake u kombinaciji tkanine i kože sa žutim detaljima, stražnju kameru i parking senzore, te Look paket unutrašnjosti uz žutu mango boju, što je dovelo do cijene od 102.010 kn, od čega treba oduzeti trenutnu akciju od 7500 kuna.
Nojevo jaje.