Zima je iza nas, a većina vozača u proljeće više koristi automobil, češće odlaze na izlete i duža putovanja. Nakon hladnijeg vremena svakako je dobro provjeriti u kakvom je stanju vaš automobil, a osim obaveznog većeg pranja vozila, osobito izvana zbog otklanjanja raznih nečistoća koje su se nakupile na podvozju i karoseriji, valja temeljitije provjeriti stanje automobila.
Većinu sklopova na automobilu dovoljno je provjeravati jednom do dvaput godišnje za što je dovoljan redovan godišnji tehnički pregled te redovan godišnji posjet mehaničaru koji u pravilu, osim što obavi redovan servis, provjerava i druge dijelove automobila. Ako želite provjeriti automobil i to besplatno, iskoristite promotivne besplatne tehničke preglede koje redovito organiziraju stanice za tehnički pregled ili pojedini ovlašteni servisi. No, manje provjere koje bi trebale biti redovitije možete obaviti i sami. Ako iz bilo kojeg razloga to ne želite, odvezite auto na servis između dva servisna intervala.
Osnovna provjera i jedna od najbitnijih je razina ulja u motoru. Provjerite ga barem jednom mjesečno, pogotovo kod starijih automobila koji intenzivnije troše ulje. Ostane li motor bez ulja, ‘zaribat’ će, a popravak je tada vrlo skup, toliko da je za jeftinije rabljene aute upitno isplati li se.
Provjera tlaka u gumama također je jedna od onih koje treba redovito obavljati jer čak i u idealnim uvjetima gume gube oko 0,069 bara po četvornom inču svaki mjesec, a taj broj raste s rastom temperature. Dakle, provjera se preporuča jednom mjesečno, a obavite je kad su gume hladne.
Ako je potrebno - a to ćete znati prema podacima o preporučenom tlaku za vašu gumu u barima koje možete naći u priručniku automobila, na bočnoj strani vrata ili na samim gumama - napumpajte ih. Nije dobro ni ako je pritisak u gumi prevelik, dapače, to može biti opasno. Provjerite i kvalitetu guma. Otprilike ćete znati kad ih trebate mijenjati ovisno o tome kad ste ih prvi put namontirali, ali dulja putovanja znaju potrošiti gumu pa pogotovo nakon njih provjerite dubinu utora. Prema zakonu, guma mora imati najmanje jedan milimetar dubinu profila, a zimi najmanje četiri milimetra. Ali, ne čekajte da se sasvim istroše. Reagirajte ranije.
I ostale tekućine - osim motornog ulja - valja češće provjeravati. Ulje za kočnice, tekućinu za vjetrobransko staklo (i metlice brisača koje su vrlo bitne za vidljivost), ulje servo upravljača također treba redovito provjeravati. Gdje se nalaze i kako ih provjeriti možete pronaći u priručniku automobila. Ako niste skloni sami to obaviti, kao što u današnje vrijeme nije sklona većina vozača, preporuka je otići u servis ako u nešto sumnjate ili niste duže vrijeme bili na pregledu vozila ili servisu.
Razinu ulja može provjeriti svaki vozač
Razina ulja provjerava se kad je automobilu motor ugašen barem pola sata. Provjera je jednostavna – potrebno je podignuti poklopac motora, otvoriti spremnik ulja i podignuti mjerač, obrisati ga i opet gurnuti unutra. Na mjeraču postoji oznaka za normalnu razinu ulja. Pokaže li mjerač da je ulja premalo, treba ga dodati. Ako primijetite da često nedostaje ulja, otiđite u servis.
Provjeriti 1-2 puta godišnje
1. Provjera kočionog sustava (provjeravanje debljine kočionih pločica i diskova, kvalitete kočionog ulja, stanja kočionih cijevi, stanja sajli ručne kočnice)
2. Kontrola rashladne tekućine
3. Provjera klimatizacijskog uređaja i filtra kabine
4. Provjera stanja ispušnog sustava
5. Provjera ovjesa i karoserije
Provjeriti jednom mjesečno
1. Ulje u motoru
2. Tlak u gumama (treba biti na razini koju propisuje proizvođač u priručniku vozila)
3. Provjera raznih tekućina u vozilu (ulje za kočnice, ulje servo-upravljača, tekućina za vjetrobransko staklo...)
4. Provjera akumulatora
5. Provjera signalizacije (žaruljice svjetla, pokazivača smjera...)
VIDEO Stižu veće kazne u prometu:
Ja bi njoj sve prekontrolirao