Amerikanke godišnje kupe pet do sedam grudnjaka, što je prosjek u koji se uklapaju i mnoge Hrvatice. I jedne i druge, međutim, redovito nose tek dva-tri, a ostali stoje u ladici jer su manje ili više – promašena investicija. Kojoj se ženi nije dogodilo da se taj komad donjeg rublja na prvom nošenju pokaže preuskim ili prelabavim, prekratkih naramenica, neodgovarajućih košarica...
Autorica projekta Sizem, Ana Kolarević, tvrdi da se s time suočava 90 posto žena. A one kojima treba ekstra veliki grudnjak i češće. Veličine D+ u trgovinama su, povrh svega, prilično rijetke, a upravo je na njih autorica Sizema (skraćenica od Size them – izmjeri ih, nap. a.) dodatno mislila.
Nagrada na Startupu
Aplikacija za web i mobilne telefone, koju priprema i koja je na nedavnoj Startup konferenciji u Zagrebu dobila i nagradu, pomogla bi ženama da se, za početak, dobro izmjere. Potom bi unijele svoje mjere, a sustav bi im izbacio broj, ali i brendove te web shopove u kojima bi korisnica mogla naručiti grudnjak, bikini, a dame s brojevima iznad D+ i druge odjevne predmete.
– Osnovne funkcije aplikacije bit će besplatne za korisnice, planiram verziju na engleskom, njemačkom, hrvatskom, španjolskom i poljskom jeziku, a možda i na arapskom. U tražilicu će biti dovoljno upisati “sizem”, a aplikacija će nuditi daljnje upute, odnosno na jednostavan način voditi korisnicu. Prototip aplikacije trebao bi biti spreman za dva-tri mjeseca, potom će ona ići na testiranje kod proizvođača, a konačna verzija bi se na tržištu mogla naći potkraj ove ili početkom iduće godine. Sizem je, dakako, okrenut i proizvođačima koji bi u sustav trebali unositi informacije o svojim modelima – govori autorica projekta Ana Kolarević, koja je i članica Zagrebačkog inkubatora poduzetništva. Reakcije proizvođača su, kaže, ohrabrujuće, a o reakcijama žena da i ne govori.
Naša sugovornica ističe da će već pravilno mjerenje ženama bitno pomoći pri izboru grudnjaka. Aplikacija će potanko objasniti metodu, koju ne otkriva, ali veli kako zbog načina mjerenja može nastati razlika i do deset centimetara u obujmu prsa, odnosno može se pogriješiti i za nekoliko veličina košarice.
Pogled u budućnost
- Način mjerenja je neformalno, internetski, testiran na više od 10.000 žena i pokazao se trenutačno najboljim od svih postojećih. Pa i u mojem slučaju, a ja sam i sama imala problema pri kupnji grudnjaka – kaže A. Kolarević, koja dalekovidno gleda u drugu fazu kada bi pod brendom Sizem željela pokrenuti i vlastitu liniju donjeg rublja, bikinija i D+ odjevnih predmeta.
Kako napreduje projekt te mlade žene, koja je rođena i odrasla u Njemačkoj, ali Hrvatsku i njezino more ne bi mijenjala ni za što, može se pratiti i na Facebooku i Twitteru.