Od danas je na prometnicama u Hrvatskoj u zimskim uvjetima, kad je kolnik prekriven snijegom ili kada je na njemu poledica - obvezna zimska oprema na vozilima, a ta će obaveza na snazi biti do 15. travnja.
Za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjuje se promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom.
Vozači su također dužni, prije uključivanja u promet, na vozilu očistiti zaleđena vjetrobranska stakla i snijeg, led ili vodu.
Za vozila koja ne budu imala propisanu zimsku opremu propisana je kazna od 5000 kuna do 15.000 kuna za pravne ili fizičke osobe.
Za isti prekršaj kaznit će se od 1500 do 5000 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi i u tijelu državne vlasti ili tijelu jedinice lokalne ili područne samouprave. Vozaču će zbog tog prekršaja biti izrečena kazna od 1000 kuna.
Policija će vozačima čija vozila ne budu imala zimsku opremu narediti da odmah prekinu vožnju ili da nastave kretanje na cesti na kojoj je to dopušteno ili pak da upotrijebe zimsku opremu.
Vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni je rulet na kotačima
Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a budući da posreduju između automobila i ceste, presudne su za sigurnost. Neupitno je trebamo li zamijeniti ljetne gume, zimskima čim počnu zimski uvjeti vožnje, odnosno čim se temperatura zraka spusti ispod +7°C. Tada ljetne gume gube elastičnost kao i svojstva prianjanja na podlogu koja imaju u uvjetima za koja su predviđena, objasnili su iz HAK-a.
Ljetna guma ni po snijegu gotovo da nema nikakve šanse. Najbitnije, njome se produljuje zaustavni put, što može biti opasno. Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 km/h zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži.
Postoji li kako opcija da netko kazni vladu za sav kriminal i to papreno?!