Hrvatska će se od početka 2020. moći pohvaliti novom aplikacijom koja će unaprijediti model poslovanja u glazbenoj industriji. Domaći diskografi, okupljeni u Hrvatskoj diskografskoj udruzi, u suradnji s Poslovnom spajalicom osmislili su informatičko rješenje koje spada u jedno od samo dva takva u svijetu i stali uz bok jednog od svjetskih glazbenih majora – Sony Musica, a HUP je partner ovog projekta. Kreativne i kulturne industrije bilježe rast, i to na razini cijelog EU. U Hrvatskoj sudjeluju s četiri posto u ukupnom BDP-u, a glazbena industrija pritom daje znatan doprinos ovoj važnoj statistici. Samo u Hrvatskoj diskografi izdaju u prosjeku 400 albuma godišnje, a u novu glazbu ulože više od 20 milijuna kuna, što uključuje razvoj i produkciju novih audio i videosnimaka, kao i proizvodnju, distribuciju i promociju novih nosača zvuka i glazbenih sadržaja.
Zahvaljujući digitalnom razvoju tehnologija, podaci poput onih o emitiranjima na radiju, pretraživanju i slušanju na streaming servisima, prodaji albuma u digitalnom i fizičkom formatu čine jednu svekoliku riznicu informacija koje se dobivaju gotovo na dnevnoj razini te služe u svakodnevnom radu svih dionika glazbene industrije. Upravo na tim temeljima nastala je aplikacija „Vrijeme je za digital“ koja jednim dodirom donosi kompletne informacije na jednom mjestu.
– Ovo je aplikacija koja će pokazati sve segmente u digitalnom društvu glazbene industrije, to će biti kanal praćenja autorima, izvođačima, svim glazbenicima i samim diskografima. Riječ je o jednom transparentnom načinu prikaza svega što se događa na hrvatskoj glazbenoj sceni – objasnio je Želimir Babogredac, predsjednik uprave Croatia Recordsa i predsjednik HDU-a.
Riječ je o jedinstvenoj bazi koja donosi ažurirani sadržaj, aktualne podatke o korištenju glazbe i cjelokupan izvještaj s naknadama od streaminga na digitalnim glazbenim servisima. Tu su i podaci o prodaji albuma u glazbenim prodavaonicama, prihodima od kolektivnih prava i podacima o radijskom i TV emitiranju. Uz navedeno, svaki autor i izvođač koji ima sklopljen ugovor s diskografom na svom osobnom profilu naći će sve aktualne podatke o svojim snimkama, albumima te prihodima.
– Na jednome će mjestu autor, izvođač ili bilo tko iz glazbene industrije moći doći do svih relevantnih podataka nakon njihove obrade. Alat je zanimljiv jer se u principu može pratiti, među ostalim, i ono što se dosad nije moglo, a to je kako streaming servisi financijski pridonose izvođaču i njegovoj popularnosti. Primjerice, na jednome mjestu vidjet će se da je njegova pjesma poslušana određeni broj puta na nekom od servisa i koliko je upravo na tom servisu uprihodio. Aplikacija će biti online 24 sata dnevno pa će svi podaci biti dostupni u bilo kojem trenutku – objasnio je ukratko Robert Nadžaković, direktor Poslovne spajalice i autor aplikacije Vrijeme je za digital. Partner projekta je Hrvatska udruga poslodavaca, koja svakako podržava ovakve inicijative koje idu u smjeru razvoja digitalnog poslovanja i praćenja najnovijih svjetskih trendova.