“Mali Golf”, taj nadimak je dobila već i trenutna peta generacija za broj manjeg Volkswagenova modela Polo, njemačkog bestselera koji se od dolaska na tržište 1975. prodao u više od 16,5 milijuna primjeraka. A šesta je generacija - prema dimenzijama, prostranosti i izgledu, kao i kvaliteti te ponudi opreme i sigurnosnih sustava - stvarno umanjena verzija popularnog Golfa.
Duži, širi i niži
Polo je sada dugačak 405,3 cm (+8,1 cm) pa je veći od Golfa III. Međuosovinski mu je razmak povećan na 254,8 cm (+9,2 cm), pa je duži od onoga kod Golfa VI. Od četvrte generacije Golfa ima i prostraniji prtljažnik koji sada prima 351 l (+71 l), pa je tako novi Polo postao jedan od najprostranijih automobila u B segmentu. Vrlo solidan prostor u okvirima svoje klase nudi i na stražnjoj klupi.
Istovremeno je niži i sportskiji, kako vizualno tako i u vožnji, premda je i prethodnik bio vrlo dinamičan. Tradicionalno kod VW-a u dizajnu vanjštine nema velikih iznenađenja, osim što prednji kraj i bočna silueta sada više sliče Golfu. Stražnji je dio po kockastim svjetlima ostao prepoznatljiv znak Pola. U ponudi više nema trovratne izvedbe, Polo se sada isključivo nudi s pet vrata.
Unutrašnjost je potpuno nova, ergonomski odlična i tehnološki napredna. Prvi put Polo dolazi s virtualnim kokpitom i to sa stilom, jer u njega se ugrađuje nova generacija Active Info Displaya (u bogatijim paketima opreme ili uz doplatu), koja uz središnji zaslon osjetljiv na dodir gotovo u potpunosti digitalizira funkcije. Ono što je najbitnije sve je to pregledno, intuitivno i jednostavno za korištenje, pa smo se na sve navikli već nekoliko minuta nakon sjedanja za upravljač. Sjedi se komforno, niže nego prije, ali preglednost je ostala vrlo dobra, a rukovanje raznim funkcijama olakšano je smještanjem svih instrumenata na povišenu poziciju. Središnji ekran u boji - koji u početnom modelu dolazi sa zaslonom od 6,5 inča, pa raste do 8 inča u najluksuznijoj izvedbi - blago je nagnut prema vozaču.
Cijena oko 13.000 eura
Isprobali smo dva motora, 1,0-litreni TSI turbobenzinac sa 95 KS i 1,6 TDI sa 95 KS. Trocilindarski benzinac je osjetno lakši u prednjem kraju što mu daje poletnost i bolja dinamična svojstva, dok dizelaš briljira potrošnjom koja nam je na mješovitoj ruti od 100-njak kilometara koja je uključivala i hamburšku popodnevnu gužvu bila ispod 5 l/100 km.
U Hrvatsku novi Polo stiže u listopadu, a cijene mu još nisu poznate. Neslužbeno, za početni model s 1,0 benzincem od 75 KS trebat će izdvojiti oko 13.000 eura.
Skupo