ELEKTRIČNA OFENZIVA

Započela serijska proizvodnja modela ID.4, Volkswagenovog prvog električnog SUV-a

Foto: Volkswagen
1/4
24.08.2020.
u 13:11

Uz nizak koeficijent zračnog otpora od 0,28 model ID.4 može ostvariti doseg veći od 500 kilometara. Ovaj će se SUV ponajprije uvoditi na tržište s pogonom na stražnje kotače, dok će verzija s električnim pogonom na sve kotače uslijediti kasnije

Serijska proizvodnja Volkswagenovog prvog potpuno električnog SUV vozila, modela ID.4, započela je u Zwickauu. Svjetska premijera modela ID.4 uslijedit će krajem rujna čime marka Volkswagen naglašava svoj cilj - postati svjetskim tržišnim predvodnikom u području e-mobilnosti.  U postizanje tog cilja koncern do 2024. godine planira uložiti oko 33 milijarde eura, od čega je 11 milijardi eura predviđeno za marku Volkswagen, koja očekuje da će 2025. godine proizvesti 1,5 milijuna električnih vozila.

- Modelom ID.4 marka Volkswagen dodaje potpuno električno vozilo u svoju ponudu u klasi kompaktnih SUV vozila, najbrže rastućem automobilskom segmentu na svijetu. Nakon modela ID.3, ovo je već drugo vozilo koje se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB). Prema planu će se ovaj automobil proizvoditi i prodavati u Europi i Kini, a kasnije i u SAD-u - rekao je Ralf Brandstätter, izvršni direktor marke Volkswagen. Novi ID.4 u Hrvatskoj se očekuje u prvom kvartalu 2021. godine.

Drugi model iz ID. obitelji vozila – nakon kompaktnog ID.3 – tako se već kotrlja s proizvodne trake na kojoj su se još donedavno proizvodila vozila s motorom na unutrašnje izgaranje. Zwickau ima ključnu ulogu u sistemskom prijelazu na e-mobilnost: prvi put velika tvornica za proizvodnju automobila u potpunosti prelazi na e-mobilnost, u što je uloženo oko 1,2 milijarde eura. Sve potrebne preinake dovršit će se tijekom tekuće godine. U 2021. godini, prvoj punoj godini u svojstvu tvornice za električna vozila, tvornicu u Zwickauu trebalo bi napustiti oko 300.000 električnih vozila koja se temelje na modularnoj električnoj platformi. Ta će lokacija stoga postati najvećom i najučinkovitijom tvornicom za električna vozila u Europi te pokaznim primjerom u transformacijskom procesu globalne proizvodne mreže marke Volkswagen.

Model ID.4, dakle, temelji se na modularnoj električnoj platformi (MEB) marke Volkswagen. To je potpuno električna platforma kojom se na najbolji način iskorištavaju sve mogućnosti koje e-mobilnost nudi. Uz nizak koeficijent zračnog otpora od 0,28 model ID.4 može ostvariti doseg veći od 500 kilometara (prema WLTP ciklusu). Ovaj će se SUV ponajprije uvoditi na tržište s pogonom na stražnje kotače, dok će verzija s električnim pogonom na sve kotače uslijediti kasnije. Visokonaponska baterija smještena je u podvozju izvedenom u dizajnu „sendviča“ radi stvaranja optimalnog, niskog težišta kada je riječ o dinamici vožnje, zajedno s iznimno dobro uravnoteženom raspodjelom osovinskog opterećenja, navode iz Volkswagena. Poput svih modela koji se temelje na novoj modularnoj električnoj platformi, ID.4 bit će zaista prostran zahvaljujući tehnologiji kompaktnog električnog pogona. Kokpit ovog SUV vozila s nultom stopom emisija štetnih tvari potpuno je digitaliziran – njime se rukuje putem dodirnih površina i intuitivnog upravljanja glasovnim naredbama.

Za marku Volkswagen modeli ID.4 i ID.3 predstavljaju važne prekretnice u procesu u okviru kojeg se marka obvezala na potpunu ugljičnu neutralnost do 2050. godine – u skladu s ciljevima Pariškog sporazuma o klimatskim promjenama. Baš poput modela ID.3, električni SUV ID.4 postavlja nova mjerila u pogledu održivosti: proizvodnja u Saskoj ugljično je neutralna, a ovaj električni SUV isporučivat će se kupcima s ugljično neutralnim otiskom. U proizvodnji baterijskih ćelija za model ID.4, koja je energetski gledano vrlo zahtjevna, isključivo se upotrebljava zelena energija.

Komentara 1

OK
okvarbudovič
18:26 24.08.2020.

kakav moras biti pacjent da kupis ovaj srot,moras imati "coronu" u podmakloj fazi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije