Od Zagreba do Vranskog, mjestašca između Ljubljane i Celja, morali smo izrazito paziti u novom Renault Cliu R.S.-u. Da nas ne uhvate presretači, dakako, jer francuska jurilica mami na stiskanje gasa. Ali, zato nas je tamo čekala prava poslastica, vožnja na stazi. Novi Clio R.S. donosi mnogo noviteta. Dolazi isključivo s EDC automatskim mjenjačem s dvije spojke i pet vrata. Kvaka stražnjih vrata je dobro skrivena pa Clio R.S. izgleda kao kupe, a mnogo je praktičniji. Za pohvalu.
Hoće li tradicionalisti biti razočarani Renaultovom hrabrom odlukom o izostavljanju ručnog mjenjača? Ne bi trebali, jer novi EDC mjenjač šalta jako dobro, čak i na stazi. Naravno, brzine se mogu mijenjati i ručno, i to putem ručice mjenjača ili polugica smještenih iza upravljača. Clio R.S. nudi tri moda rada – \"normal\", \"sport\" i \"race\". U sportskom modu Clio postaje zvijer: mijenjaju se postavke rada mjenjača, motora, upravljača, a ESP dopušta više slobode, dok je u modu \"race\" sve to još izraženije. Primjerice, izmjena brzina se obavlja za rekordnih 150 milisekundi, a ESP se potpuno isključuje. Zbog takvog izbora Clio R.S. može biti automobil za svakodnevnu vožnju, sportaš koji oprašta pogreške, ali i čistokrvni sportaš za stazu.
Novost je i manji 1,6-litreni turbo motor sa 200 KS i 240 Nm već pri niskih 1750 o/min. Pomoću launch controla do stotke dolazi za 6,7 s, a najveća brzina mu je 230 km/h. Cijena mu iznosi 166.900 kuna.
>> Novi turbobenzinac sa 200 konja pogoni najbrži Clio u povijesti