Razgovor s R. Sharmom

'Budi Mick Jagger poštanskog ureda'

Rubin Sharma
10.02.2014.
u 14:30

Za korjenite promjene u kompaniji dovoljno je da se promijeni jedan radnik

Robin Sharma jedan je od najcjenjenijih menadžerskih konzultanata i motivacijskih govornika današnjice. Autor je petnaest knjiga koje se prodaju kao bestseleri u 65 zemalja, a prevedene su na 72 jezika. Osnivač je Sharma leadership international inc., konzultantske tvrtke koja prema načelu “vođenje bez titule” motivira ljude na osobne promjene i promjene u tvrtkama. Upravo će u Zagrebu 20. veljače u Hypo centru, u organizaciji Dhar medije, održati trosatno predavanje na temu kako postati vođa i izvrstan u poslu, odnosno zašto je za korjenite promjene u kompaniji dovoljno da se promijeni jedan radnik.

Prva vaša knjiga bila je samizdat: isprintali ste 2000 primjeraka i uvezivali ste primjerke u kuhinji, a pomagala vam je majka. O kojoj je knjizi riječ i otkud vam poriv da je napišete, naime dotad ste se bavili pravom?

– Knjiga se zove “Redovnik koji je prodao svoj ferrari” i govori o moći kojom možemo ostvariti izvanredna dostignuća kada jednom prilagodimo svoj način razmišljanja te ponavljanjem i uvježbavanjem određenih taktika počnemo postizati rezultate. Ideja za pisanje ove knjige rodila se iz mojih unutarnjih borbi. Postao sam uspješan odvjetnik i ostvario sve ono što od nas društvo traži da bismo bili sretni i ispunjeni, ali ja sam se unatoč tome osjećao prazno i jadno. Stoga sam prionuo na učenje i proučavanje što to uspješne ljude čini uspješnima. Primijenivši sve što sam naučio, transformirao sam svoj život te sam napisao knjigu zato da to dragocjeno znanje podijelim sa svima koji žele mijenjati svoje živote.

Dovoljna je jedna ideja

Danas ste prevedeni na šezdesetak jezika, u mnogim zemljama vaša knjiga “Redovnik koji je prodao svoj ferrari” bila je bestseler. Koja je knjiga vama najdraža?

Volim mnogo knjiga, moj ih je dom pun i teško mi je zapravo odabrati koja mi je najdraža.

– Jedan od najboljih načina da postignete mnogo jest da učite i od svih oko sebe jer kad znate više, možete više. Sve što vam treba jest jedna jedina ideja da biste promijenili svoju percepciju, podignuli svoju produktivnost i prilagodili performanse za uspjeh.

U čemu se razlikuje proces osobne promjene pojedinca od promjene u tvrtki? Koliko je pojedinaca dovoljno da se način upravljanja tvrtkom promijeni?

– Tvrtke su odraz ljudi koji rade u njima. Dovoljno je da se samo jedna osoba počne ponašati kao lider umjesto kao žrtva i pokrenut je proces promjena u kompaniji. Njegovo ili njeno ponašanje počet će utjecati na druge.

Njena ili njegova strast postat će zarazna. Nove promjene otvorit će nove teme i počet će dijalog. Treba nam samo jedna šibica da zapali vatru, zar ne? I treba samo jedno ljudsko biće potpuno predano stvaranju transformacije da se pokrenu promjene.

Iz vaših knjiga lako je izvući citate i poruke. Što znači poruka: “postanite Mick Jagger poštanskog ureda u kojem radite”?

– Budi Mick Jagger poštanskog ureda izjava je iz knjige “Vodič k vrhunskom uspjehu” (dvostruka duga). Znači da, bez obzira na to koji posao radili, obavljajte ga kao da je najbolji posao na svijetu.

Posao je posao ako ga samo tako vidite. Bez obzira na to upravljate li državom ili metete ulicu, uvijek možete doprinijeti drugima. Uvijek možete inspirirati ljude svojom izvrsnošću. Možete rasti i pokazati svoje talente. Izazov je posla da promijenite svijet nabolje i date sve od sebe čineći upravo to.

Jedan sat za vježbu

Visoko kotirate na “listama gurua”. A tko je vaša inspiracija, možda netko od lidera s tih lista na kojima se nalazi i vaše ime?

– Moja su inspiracija moji roditelji, Nelson Mandela, Pablo Picasso, Steve Jobs i Michelangelo.

Član ste kluba ljudi koji ustaju u pet sati ujutro. Zašto je rano ustajanje važno za vas?

– Način na koji počnete dan određuje i kako ćete ga proživjeti. Od 5 do 8 ujutro vrijeme je u kojem vas najmanje ometaju u ovom svijetu prepunom stvari koje vam odvraćaju pozornost. Samo jedan sat na početku dana za vježbu te za razmišljanje o tome što je najvažnije imat će velik utjecaj na vašu energiju, produktivnost i sveukupan dojam koji ostavljate na druge.

>> Zagreb za biznis bolji od Londona

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije