pothvati

Dubrovačke zidine vezat će kravata od 150.000 m²

marijan bušić
Jurica Galoić/Pixsell
19.12.2012.
u 17:00

ProjektI 
Hrvatska kravata fizički će obgrliti i čitav svijet, planira Marijan Bušić.

Odlikovanje predsjednika kruna je mog dugogodišnjeg rada, koji ne ide bez suradnika, no cijela priča nije ni izbliza završena i tek očekujem njezine zrele plodove – kaže Marijan Bušić, utemeljitelj tvrtke Potomac i njezina brenda Croata te neprofitne ustanove Academia Cravatica, kojega je ovih dana za osobite zasluge u promicanju identiteta, ugleda i prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu odlikovao predsjednik Ivo Josipović.

Utemeljivši davne 1989. projekt Hrvatska – domovina kravate Bušić je autorski pokrenuo i s brojnim interdisciplinarnim timovima uspješno realizirao niz projekata promocije hrvatskoga identiteta i Hrvatske u svjetskim razmjerima.

Sloboda i obveza

Kravata Croata danas je naša najuspješnija nacionalna izvozna marka od europskih zemalja do SAD-a, Čilea, Brazila, Australije. Kravate Croata najkvalitetnije su i najskuplje na svijetu, ističe smijući se Bušić. Limitirane linije Croata 4 i Croata 7 (samo po četiri ili sedam kravata istog dezena i kolora) te specijalne linije Croata “auHRum” s nitima od 24-karatnog zlata, između ostalih, nose i američki predsjednik Barack Obama i japanski car Akihito.

– Prava je kravata spoj slobode i obveze. Iako kao modni dodatak praktično nema nikakvu funkciju, simbolički je silno važna i što je osoba ozbiljnija, kao i sam događaj, kravata je to potrebnija – kaže Bušić najavljujući i globalizaciju hrvatskog brenda Croata jer on, tvrdi, nikada nije bio jednonacionalan. Kravata jest nastala u Hrvatskoj, no kako razvoj i prepoznatljivost zahvaljuje i Francuzima i Britancima, oduvijek je i međunarodna kulturna priča – podsjeća Bušić.

Kravatom oko svijeta

Mnogi pamte njegovu autorsku instalaciju kravate oko pulske Arene. No, već za srpanj 2013. Bušić planira i 15 puta veći projekt kravate oko dubrovačkih zidina za koji bi trebalo više od 150.000 četvornih metara tkanine. Hrvatski identitet uskoro će se promovirati i spajanjem kravate i klasične glazbe, a u planu je i pothvat kojim bi se crvenim koncem dugim 44.000 km, koji će simbolizirati stiliziranu tkaninu hrvatske kravate, prvi put fizički obgrliti svijet.

Komentara 1

HR
hr76
07:47 20.12.2012.

Svaka čast!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije