Koliko god pornoindustrija djelovala unosno, u posljednjih nekoliko godina ne cvjetaju joj ruže. Dok su još 2006. ukupni prihodi "industrije za zabavu odraslih", koja je uvelike smještena u južnoj Kaliforniji, iznosili oko 12,6 milijarda dolara, prošle je godine Larry Flynt, vlasnik Hustlera i svojevrsna "carstva pornografije", čak zatražio od američkog Kongresa financijsku pomoć, onako kako je to bila zatražila i američka autoindustrija. Iako je i u vrijeme Velike depresije 30-ih godina prošlog stoljeća filmska industrija ostala netaknuta, iako se očekuje da tijekom krize ljudi ne štede na relativno malim novcima kojima sebi mogu priuštiti zabavu i bijeg iz okrutne stvarnosti, prihodi pornoindustrije pali su između 30 i 40 posto.
– Iako sam u ovom poslu već 27 godina, tek sada prvi puta mogu reći da pornografija nije otporna na krizu i recesiju – kazao je za časopis Today Paul Fishbein, direktor tvrtke AVN Media Network.
Ipak, prema analizama koje pornoindustrija grozničavo provodi u posljednjih nekoliko mjeseci, za pad prihoda nije toliko kriva recesija koliko pristupačna i jeftina tehnologija. Sve je više amaterskih glumica koje svoje pornouratke posve besplatno postavljaju na internet, ali sve je više i nekvalitetnih i produkcijski jeftinih DVD-a koje "priučeni producenti i snimatelji" puštaju u prodaju i tako opterećuju tržište.
– Kad s jedne strane imaju velik broj DVD-naslova a da nisu sigurni što će dobiti kupovinom filma, a s druge pregršt posve besplatna sadržaja dostupna na internetu, logično je da će se ljudi okrenuti onome što ne moraju platiti. Svake godine na police specijaliziranih trgovina dođe novih 13.000 pornografskih naslova, a to je jednostavno previše. Nema mjesta za sve na tržištu – kazao je Fishbein. Kako bi opstale na tržištu, velike pornografske kuće pokušavaju prilagoditi modele poslovanja novoj situaciji.
Prije svega oslanjaju se na visoku produkcijsku kvalitetu koju amateri ne mogu postići ni zadržati, ali razvijaju i nove tehnologije kako bi svojim internetskim sadržajem nadoknadili gubitak od pada prodaje DVD-izdanja.
– Već imamo ime, imamo brend među kupcima koji znaju da od naših izdanja mogu očekivati samo najbolje. Upravo je to model po kojem opstajemo, ali planiramo i povećanje prodaje internetskih sadržaja – kazao je Steven Hirsch iz Vivid Entertainment Group.
na koljenima je i počela tak bu i završila!